Tot 6 maanden alleen moedermelk. Vanaf 6 maanden af en toe een beetje fruit of groente om te wennen aan vast voedsel.

Tussen 6 en 8 maanden is het voornamelijk fruit, groente en heel licht bruin brood met licht beleg. Geen vlees en nog geen zuivel!

Tussen 6 maanden 1 jaar is het voornamelijk oefenen met vast voedsel. Een baby eet dan veel lichtverteerbare producten en af en toe pap. Wanneer en hoe vaak je dat geeft is afhankelijk van het kind. Wel belangrijk dat je het op vaste tijden geeft.

Toegevoegd na 59 seconden:
Een heel goed boek hierover is: 'Van borst tot boterham' van Stefan Kleintjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot 10 maanden voornamelijk moedermelk.
Dat gaf ik "op aanvraag", dus als het kind er behoefte aan had.
Dat betekende soms 4 keer per dag en soms - op een inhaaldag - wel 10 keer per dag.

Vanaf 6 maanden een hapje fruit, een stukje brood met jam. Dat gaf ik dan op de tijden van lunch en avondeten, voordat we zelf gingen eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gaf flesvoeding.
Vanaf 3,5 maand begonnen met fruithapjes, vanaf 6 maand groente en ook brood. Fruit gaf ik rond 10.00 en brood rond 12.30
Ik heb het boek van de ah gekocht. Heet opperdepop. Leuk boel met recepten.
Ik wil je 1 ding mee geven. Kijk naar je kind en volg je gevoel. Ik heb vanaf 7 maand de potjes gebruikt voor 8 maand en toen ze 10 maand was gaf ik haar vanaf 12 maand.
Ze had daar meer verzadiging aan.
Dus volg je gevoel.