Mijn konijn drinkt veel nadat we hem binnen hebben gehaald,is dit normaal?

Mijn konijn drinkt veel,nadat we hem binnen hebben gezet.
gister gevuld.
en hij is al leeg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

ik denk dat hij wat meer drinkt omdat het binnen veel warmer is.
dat konijn is gewend om buiten te zitten, en nu zit hij met een dikke vacht in de warmte.
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
als hij altijd buiten is geweest is het verschil wel heel groot,
je kan hem beter eerst in een schuur zetten.
rebecca
13 jaar geleden
mijn konijn zit gewoon buiten, hij heeft wel een hokje wat tochtvrij is en wat extra hooi erin dan kan het best.
en wat is precies veel? mijn konijnen zitten nog buiten maar drinken normaal tussen 0,5 en 1 liter per dag met z'n tweeen, ze eten ook heeeeeel veel hooi. dus een bakje, als het een konijnendrinkbak is vind ik niet gek, zeker nu want hij heeft nu even een relatief dikke vacht, en misschien dorst want mijn konijnen drinken nu ook minder (ik zet 4x per dag lauw water voor ze neer)
amigo
13 jaar geleden
Was zijn water buiten soms bevroren? Dan heeft die natuurlijk wat in te halen (zegt de ervaringsdeskundige ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ligt eraan wat de inhoud van de drinkfles/waterbak is. Dat hij meer gaat drinken nu hij in een warme ruimte zit, is niet zo gek. Wellicht was hij uitgedroogd omheb je echt het idee dat hij heel veel drinkt, dan is een check bij de dierenarts nodig. Het kan een teken zijn dat hij last van zijn nieren heeft. Maar dat ontstaat meestal geleidlijker.