Waarom is Komijnenkaas goedkoper dan een even groot stuk jong belegen (48+) kaas bij de supermarkt ?

Ik zou verwachten dat het duurder zou moeten zijn omdat er iets aan is toegevoegd.
Er zit wel een Euro of meer verschil in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat komt puur vanwege de populariteit van beide kazen. Jong belegen kaas wordt meer verkocht dan komijnenkaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk is de kwaliteit van kaas wat minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De toevoeging van komijn remt schadelijke bacteriegroei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet per se zo, als je bijvoorbeeld een minder waardevol product eraan toevoegt, gaat de kiloprijs iets omlaag. Zou je er dus een duurder product aan toevoegen, dan hoort het wel duurder te zijn uiteindelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevoeging:
komijnekaas heeft een lager vetgehalte dan 48+ (=volvet).