elke dag 2 eieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
waar komen al die minnen vandaan, van mij een + geheel mee eens!!
Elke dag vlees....en dan ligt het eraan wat voor een vlees. En ook hoeveel vlees. Het is achterhaald dat je maar twee eieren per week mag eten, maar zoals met alles geldt: geniet me mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral de combinatie van beide is slecht...

. Wanneer andere bronnen van cholesterol zoals vlees en vleeswaren, gevogelte, volle melkproducten, kaas en gebak worden beperkt, kan een ei perfect in een gezonde dagvoeding passen.
fremar
13 jaar geleden
Elke dat 2 eieren is slechter voor je dan elke dag (niet meer dan 100 gram) mager vlees. Maar nog beter is om de 2 dagen vette vis, want die verlaagt je je cholesterol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat rood vlees slechter is of nou mager vlees is of niet rood vlees is niet echt super gezond en ik denk dat 2 eieren geen kwaad kan als je verder gezond eet maar als je rood vlees eet is het beste biologisch wat niet biologisch vlees word hormonen gespuiten dat se sneller groeien en die gifstoffen krijg je ook in je lichaam en die gifstoffen gaan gelijk naar de vetcellen toe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag twee eieren, is op afstand ongunstiger voor je LDL dan gemiddeld vlees.(afgewisseld mager rund-/varken-/kippenvlees/vis)

Toegevoegd na 13 minuten:
Met rood vlees heeft het cholesterol niet veel mee te maken, rood vlees is spiervlees en niet (erg) vet.
Dat heeft weer andere nadelen die met de vraagstelling niets te maken heeft.
Het gebruik van diervriendelijk vlees is -indien leverbaar-vooral gunstiger omdat allerhande "hulp"stoffen dan afwezig zijn en ook stresshormonen in veel mindere mate in het vlees aanwezig zijn.
Bij diervriendelijk transport en juiste slacht (pijnloos en zonder stressopbouw) zitten geen hoge gehaltes aan stresshormonen in het vlees en dat is voor iedereen beter.
Met het cholesterolverhaal heeft dat evenwel niets te maken, maar als ik de gelegeheid heb om dit advies te geven , zal ik het niet nalaten.
Met de onmenselijke offerfeesten nog op het netvlies moet de wet hier maar eens flink aangescherpt worden, GEEN onverdoofde slacht in Nederland tolereren, opzouten met die praktijken hier en daarmee basta.
Hier gelden NEDERLANDSE wetten wat betreft de slachtprocedure (verdoven voor het doden).
Daarop mogen geen uitzonderingen gemaakt worden.