AH rookvlees verpakt op 09-11-2010, hoe lang houdbaar in koelkast?

Het is runder rookvlees.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nog dicht en beetje rozig maar donker

Het beste antwoord

rookvlees kan je zeer lang bewaren als het niet in sneetjes is. Een stuk rookvlees kan je maanden bewaren als je het droog en koel bewaart. je moet wel zien dat het wel echt gerookt is en niet dat er met smaak en kleurstoffen een rookeffect verkregen wordt. Roken werd vroeger gedaan als conservering omdat de mensen geen koeling hadden, dus niet voor de smaak, maar om het vlees dat je niet dadelijk na slachting kon verbruiken te bewaren. Andere technieken waren pekelen, zouten en in zuur bewaren, vandaar ook het zuurvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou het uiterlijk morgen opeten
of je moet het in de diepvries leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morgen opeten tenzij het verdacht ruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verpakt op 9 november, dus niet houdbaar tot 9 november.
Op voorverpakt rookvlees staat een uiterste houdbaarheidsdatum. Deze datum geldt voor een ongeopende verpakking. Het gezouten rookvlees heeft een langere bewaartijd dan de andere vleeswaren. Je kunt rookvlees ongeveer een week bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ruik er dan even aan en proef een klein stukje.
nog smakelijk? het is runderrookvlees en jouw geur- en smaaktest moet de doorslag geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het vandaag nog opeten, mits er gaan groene gloed overheen zit....dan moet je het gelijk weggooien.