Ik ben gek op zwezerik, liefst met eendelever. Moeilijk te krijgen; weet dat het van jonge dieren komt. Van lam nog nooit gevonden. Iemand suggesties?

Goede recepten en restaurants die dit op het menu hebben ook welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

probeer het eens bij de turkse slagers.
Ik haal zwezerik in Amsterdam bij een turkse slager voor 8 euro de kilo. Zaalig.
Eendelever zul je elders moeten zoeken maar dat is minder lastig te vinden. Ieder beetje delicatessezaak verkoopt het en anders ga je naar de Hanos groothandel. Kan alleen met pasje.

recepten vind je op smulweb.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slagerij Ter Weele in Oene, wereldberoemd in Nederland, slacht (ook) veel schapen. O.a. van Ouwendorperhoeve of van de kudde Het Soerel (resp. Fries Melkschaap en Schoonebeeker heideschapen).

Ik zou het hen vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit de link naar ons eigen zwekerik-gedoe; kalfszwezerik