Waar kan ik goedkoop fondant voor taarten kopen?

Ik heb al diverse internetsites gevonden, maar door de verzendkosten ben ik dan toch weer duur uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Of met dit recept..

Benodigd:
Het wit van 1 ei
2 eetlepels vloeibare glucose
500 gram poedersuiker (gezeefd)
Eventueel kleurstof

Het is niet moeilijk om fondant te maken.
Vloeibare glucose is verkrijgbaar bij de groothandel.
Laat het echter niet weg, want dit ingrediënt is essentieel voor de elasticiteit van het glazuur.
Gebruiksaanwijzing:
Mix het ei en de glucose door elkaar in een grote kom.
Klop geleidelijk de poedersuiker erdoor met behulp van een lepel. Kneed het glazuur met de hand.
Voeg eventueel kleurstof toe en verpak het glazuur daarna stevig in een goed afgesloten plastic zak, waar nog een plastic zak (afgesloten) omheen zit.
Het is ongeveer 7 maanden houdbaar als het wordt bewaard op een droge plek (niet in de koelkast).

Let op: als je geen rauwe eieren wilt gebruiken (dus niet voor ouderen, kinderen of zwangere vrouwen):
In de supermarkt vindt je gepasteuriseerde eieren ( in de koeling).
Je kunt ook eiwitpoeder nemen (bakjes op de bakafdeling).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is een makkelijke manier om fondant te maken, waarmee je taarten kan bedekken en versieren. Als je wat overhoudt, kun je dat een paar weken bewaren in een goed luchtdicht afgesloten bakje.

Ingrediënten
60 gram boter
450 gram (mini) marshmallows
4 eetlepels water
1 theelepel vanille extract
900 gram poedersuiker
Vergelijkbare recepten
Nariyal Burfi (Indiaas kokosdessert)
Citrusroomvulling
Boterroom fondant
Glazuur voor petit fours
Rabarberbrood

Bereidingswijze
1. Leg de boter in een ondiepe schaal, zet apart.

2. Doe de marshmallows in een grote magnetronbestendige kom en verwarm het 30 sec tot 1 minuut op vol vermogen in de magnetron, zodat de marshmallows beginnen te smelten. Roer voorzichtig het water en de vanille extract door de hete marshmallows en roer tot het een glad geheel is. Roer langzaam de poedersuiker erdoor, in gedeelten, tot je een plakkerig deeg krijgt. Hou zo'n 130 gram suiker achter om mee te kneden. Het deeg zal zeer stijf zijn.

3. Wrijf je handen goed in met boter en begin het plakkerige deeg te kneden. Als je daarmee bezig bent, zal het deeg vanzelf meewerken en wat handelbaarder worden. Leg het deeg op een werkblad bestoven met poedersuiker en blijf kneden tot het deeg niet meer plakkerig is, in 5 tot 10 minuten.

4. Vorm een bal van de fondant, verpak dit goed in huishoudfolie en leg het een nacht in de koelkast. Voor gebruik tot kamertemperatuur laten komen en op een met poedersuiker bestoven werkvlak uitrollen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het stukje

"Vergelijkbare recepten
Nariyal Burfi (Indiaas kokosdessert)
Citrusroomvulling
Boterroom fondant
Glazuur voor petit fours
Rabarberbrood"

kun je weglaten, dat heeft niks met dit recept te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hier nog een recept voor je - het is niet moeilijk en je kan het zelf een kleurtje geven

Fondant maken
1. Neem een kleine steelpan en zet hem op het kleinste pitje. Voeg het water en de gelatinepoeder toe en verwarm kort terwijl je roert.
Click to zoom"
2. Voeg na een minuut de glycerine en glucosestroop toe.
Click to zoom"
3. Klop langzaam de poedersuiker erdoor. Op een gegeven moment wordt het mengsel te dik en moet je het met je handen verder kneden. Voeg eventueel nog een theelepel water toe maar zorg eerst dat je het deeg goed gekneed hebt.
Click to zoom"
4. Het fondant is klaar voor gebruik. Rol het uit om er een taart mee te bekleden of kneed in vormpjes om cakejes te versieren. Je kunt er nu ook kleurtjes aan toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan cacao voor een bruine kleur, custard voor een gele kleur of gebruik voedingskleurstof. Je kunt dit fondant 1 jaar bewaren mits het goed afgesloten is