Big Macs, fastfood en ander junkfood. Amerika kampt met een enorm probleem; te veel mensen lijden aan ernstig overgewicht.
Natuurlijk zijn er ook in Amerika mensen die wel gezond en bewust eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeetje, wat een kortzichtig antwoord... ook in Nederland zijn er dikke mensen met vet overgewicht, en ja, veel minder dan in Amerika. Maar ik geloof niet dat je daar per se meer fastfood hebt, wel zijn de porties groter (alles is in Amerika groter), en Amerikanen blijven de godgansedag binnen (bij de kachel of airco). Traplopen en fietsen kennen ze niet, maar dat probleem groeit alhier ook. Je hebt wellicht voor 10% gelijk met je antwoord, impliciet dan ook zit je er voor 90% naast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en wij eten alleen boerenkoolstamp, hutspot, patat, oliebollen, stroopwafels en drop ;-)
zondag
13 jaar geleden
Ik vind het wel een goed antwoord hoor dus +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@poepmolecuul
Liever 10% gelijk dan alleen maar commentaar geven op antwoorden van anderen zonder zelf de moeite te nemen de vraag te beantwoorden. @Hippo
Das veelzijdig. Ik eet uitsluitend drop en oliebollen. EN:
Wat leuk dat na mij een bijna even 'kortzichtig' antwoord volgt van aknus. :-) Schijnt toch wel een algemeen geldend beeld te zijn? Ha, en nog eentje van stippel. Maar snel reageren daarop, Poepie en Hippie.
Ach, wtf, waar maak ik me druk om... Get a life, guys.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@zondag
Dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind jouw antwoord kortzichtiger dan het antwoord van aknus, ook na het drie maal lezen van beide antwoorden. Ik ken de eetcultuur van Amerika oppervlakkig, ben er te weinig geweest, en op veel te weinig plaatsen, om er een goed geformuleerd antwoord op te geven. Maar alleen de vooroordelen van Hollywoord hier neerpennen herken ik wel. Dat bedoel ik met 10% klopt en 90% klopt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zei ik toch Poeppie. Ik eet alleen drop en oliebollen. Niet zo goed voor de brains maar lekker... Mmm...
ze ontbijten met een shake uit de blender en met cornflakes of loops of dat soort slobber ontbijtjes. vervolgens eten ze tussen de middag wel een soort van brood maar niet het brood zoals wij dat kennen. ( amerikanen schrikken zich namelijk half dood van de voorraad brood die we hier naar binnen werken.en het avond eten bestaat veel uit gefrituurde voeding. uienringen uit het frituur patat bacon, noem maar op . ze frituren daar gewoon veel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de VS bestaat er veel meer een 'even iets halen'-eetcultuur. Broodtrommeltjes mee naar het werk zul je daar zelden zien.
Ook voor het diner wordt er vaker iets kant en klaars uit de koelkast gerukt of een koeriertje gebeld.

Dit wordt ook veroorzaakt door de prijzen: basale, zelf klaar te maken etenswaren zijn relatief veel duurder dan hier, luxe-producten zijn goedkoper en het barst van de goedkope restaurantjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan geldt ook voor Zuid Europa, de eetcultuur is daar ook "lekker buiten de deur eten". Maar dan is het in de US sneller fastfood dan in Italie, dat dan weer wel. Voor de armere onderklasse is de supermarkt in de US inderdaad best duur. En voor mensen zonder auto is de supermarkt vaak onbereikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een intelligente reactie van poepmolecuul. Best knap voor iemand die de eetgewoonten in Amerika onvoldoende kent maar wel in de beurs van de Amerikanen kan kijken.
Je kunt moeilijk de hele VS over één kam scheren. De VS is heel divers en je zult zien dat de eetgewoontes voor een groot deel passen bij de producten die bij de streek of het klimaat passen. Zo verschilt de zuidelijke keuken heel erg van de noordelijke, net als in Europa.
De VS heeft natuurlijk de naam van fast-food, etc, maar dat concentreert zich vooral rond de steden. Ook dat is hier niet anders.
bamibal
13 jaar geleden
's morgen eten de meeste amerikanen Cereal (cornflakes) of pannenkoeken, eieren met spek en breakfast sausage, dit zijn een soort van kleine hamburgertjes. bij de geklopte eieren eten velen ketchup en bij de sausage en de pannenkoeken eten ze maple syrup.

voor de lunch eten velen macdonalds, of een andere fast food product. als ze al eten meenemen naar het werk is dit vaker kliekjes van de avond ervoor.

's avond eten vele gefrituurde producten. kip met bloem eromheen in olie gefrituurd en zelfs doen ze dat met hamlapjes. Velen eten ook iets wat hamburger helper genoemd wordt. dit zijn doosjes met een pasta erin en een sausmix. wordt gemaakt met veel boter en melk.

daarnaast natuurlijk ook de mac and cheese, waar ook veel boter bij gebruikt wordt.

baked potato, met veel kaassaus en boter. en ook puree.

gekookte aardappels eten ze bijna niet.

velen eten ook veel taco bell of zelfgemaakt taco's.

Je hebt er veel minder keuze in vlees trouwens. bij de meeste supermarkten krijg je rundergehakt, steaks, hamlappen/koteletten en kip. de kip zijn meestal kippenpootjes of dijen. met bot is daar goedkoper dan zonder omdat het minder werk is om de maken.

als ze voor de lunch al een boterham eten is die meestal belegd met kalkoen of ham en kaas en mayonaise (nou ja ze noemen het mayo, maar zo smaakt het echt helemaal niet)

ze keken dan ook steeds raar op als ik 's morgens een boterham met jam of nutella (vijf dollar per pot en vrijwel nergens te krijgen!) at.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerikanen hebben een hele slechte keuken.

Ten eerste hebben ze een vreselijke verspil cultuur.
Er wordt ontzettend veel weggegooid. Dat komt omdat alles in mega grote verpakkingen ingekocht wordt.

Weinig mensen koken echt goed en gezond. In de zomer is het meestal buiten grillen....en dan vooral veel!
Daarbij wordt weinig groente of sla gegeten.

Ontbijt is ook vooral veel, vet en zoet.

In principe eten ze alles wat los en vast zit en in alle rare combinaties.

Hierboven is al aangegeven wat ze zoal eten, daarnaast eten ze veel maïs, veel vlees, veel koek en chips en drinken ze veel melk.

De gemiddelde werkende Amerikaan luncht altijd buiten de deur.

Maar er zijn ook mensen die totaal doorgeslagen zijn. Zij letten zo vreselijk op hun voeding dat het een obsessie is geworden. Alles moet organic, raw of heathy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vroegere Amerikaanse vriend wil voor ontbijt het volgende:
Gebakken eieren met knapperig spek.
Witte bonen in tomatensaus.
Kleine braadworstjes.
Patat.
Pannenkoeken met stroop.

Of: Bagels met roomkaas of gerookte zalm en die pannenkoeken toe.

En dat allemaal tegelijk in één maaltijd.

Een goede avondmaaltijd kan voor hem alleen bestaan uit een grote t-bonesteak, sla en weer patat.
Of nasi c.q. bami met alles erop en eraan (vooral veel vlees erbij).

Bij zijn familie en vrienden is het al niet anders.

Toen we bij z'n zus logeerden pakte ze 's morgens de auto om naar een cafetaria 100m verderop te gaan hamburgers eten omdat ze geen zin had ontbijt te maken (en wij gingen dus braaf mee, maar mijn vriend vond het natuurlijk geweldig). En die hamburgers zijn veel groter dan hier natuurlijk. Zij had een heel goede baan, maar kon vanwege haar dikte haast niet op haar hoge hakken lopen.

Ik denk dat ik hier over de gemiddelde eetgewoonten van Amerikanen met een redelijk salaris spreek.
13 jaar geleden
samengevat: slecht