Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe word een statiegeldfles gespoeld?

Hele rare vraag misschien maar ik vroeg me af hoe dit gebeurd en hoe schoon het eigenlijk is... Ik bedoel, je weet nooit wat mensen met een fles uitvreten en dan lijkt me "ff omspoelen" niet afdoende...

Een vriendin van me is er nog steeds van overtuigd dat je door het drinken uit de fles bijvoorbeeld een koortslip op kunt lopen...

Toegevoegd na 1 minuut:
aanvulling... sommige flessen zijn zo slap dat ik ze bij het terugbrengen altijd helemaal goed moet buigen en soms de fled op moet blazen om ze uit de kreukels te krijgen... Hoe kunnen ze deze flessen weer goed krijgen? Ik dacht altijd dat die werden omgesmolten tot nieuwe flessen, dus niet gespoeld...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Statiegeldflessen worden tegenwoordig niet meer gespoeld. Je hoeft je nergens druk om te maken dus. Elke fles die je koopt is nieuw (nuja nieuw... gerecycled).

Toegevoegd na 10 minuten:
Mijn antwoord gaat dus over de plastic PET flessen, daar wordt naar gevraagt in de vraag.

Glazen flessen zoals kleine frisdrank flesjes en bierflesjes worden grotendeels wel gespoeld en hergebruikt. Deze glazen flesjes kunnen maximaal zo een 30 a 40 keer mee gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel bierflesjes zien er gebruikt uit (slijtplekken), ik heb toch niet het idee dat die nieuw zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag gaat over PET flessen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, jouw ántwoord gaat over pet flessen, in de vraag gaat het over de "statiegeldfles"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn dit dan glazen of ander soortige harde flessen uit de vraag??? "Toegevoegd na 1 minuut:
aanvulling… sommige flessen zijn zo slap dat ik ze bij het terugbrengen altijd helemaal goed moet buigen en soms de fled op moet blazen om ze uit de kreukels te krijgen… Hoe kunnen ze deze flessen weer goed krijgen? "

Andere antwoorden (2)

Klik maar op de link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wordt hij weer gebruik om nieuwe flessen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding