Wat doe ik met die reuzenpompoenen?

Ze zijn zo groot, kan ik ze ook invriezen? Andere ideeën om ze te verwerken? Geen gewone maaltijdrecepten, wel ideeën om ze te verwerken in iets, bijv. jam? Chutney. Hoe in te vriezen? Rauw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je kan er van alles mee, dus rauw invriezen, maar ook gekookt of gestoomd, of helemaal verwerkt als stoofpot of soep in zakjes of bakjes. Wees er wel van bewust dat de structuur iets 'losser' wordt na het ontdooien, zodat je er niet echt mooie stevige parten meer van hebt om bijv. de grillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zolang ze heel zijn kan je ze gewoon koel maanden nog bewaren. Aangesneden blijven ze ook wel een week of wat goed. Dus dat is een manier.

[http://www.xquis.com/xquis/warenkennis/102/pompoen.html
Winterpompoenen daarentegen kunnen afhankelijk van de variëteit 2 tot 6 maanden worden bewaard. Bewaar winterpompoenen bij een temperatuur van 10 tot 15°C. Zorg dat de steel niet beschadigd is en verwijder eventuele restjes aarde. Eens de pompoen aangesneden is, kan u het vruchtvlees nog enkele dagen in de koelkast bewaren of kan u het invriezen in onmiddellijk bruikbare porties.]

Daarnaast kan je ze heel goed verwerken tot soep, en de soep in X-persoons porties invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pompoen kunt u het best rauw, in porties, invriezen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
je kan pompoen zeker in vriezen, maar dan wel in porties wie je wil gebruiken dus niet ineen keer dat ding in je vriezer proppen ..
je pompoen ook met pasta koken, lekker

Toegevoegd na 1 minuut:
leuke site gevonden met vele recepten met pompoen

http://users.telenet.be/HappyHalloween/ReceptenPompoenen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha lol nee zo had ik het ook niet in gedachten hoor ;-)
wel schil eraf halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag goeft niet...of blokjes snijden...lol
Je kan een flinke hoeveelheid aan mij kwijt...

Mmm, pompoensoep, pompoentaart, pasta met pompoen...
Ik weet er wel raad mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan er pompoen soep van maken en de rest van je pompoenen invriezen of gewoon weggeven of ze huis aan huis verkopen voor niet te veel geld zo verdien je er ook nog wat mee