Wanneer kwamen de chocolade-kruidnoten op de markt?

In "mijn tijd" bestonden ze nog niet, dus daarom vroeg ik mij af wanneer ze voor het eerst op de markt kwamen en wie de eerste producent was.

Ik kan zelf wel een schatting maken, maar ik zoek dus iemand die het echt weet!

bamibal
13 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik vragen, waarom je dat wil weten??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijven zoeken, want ik kan je ook alleen een schatting geven: ong. 10 jaar terug, dus rond 2000 (afgaande op het feit dat toen nog alle kinderen thuiswoonden en ze net nieuw waren, volgens mij)

Antwoorden (2)

ik dacht dat ze voor het eerst in 2006 op de markt kwamen. Maar heel zeker weten doe ik het niet. De grootste kruidnoten fabrikant is van Delft en Bolletje, gebruiken beide dezelfde recepten. Dus zullen beide de fabrikant zijn geweest van deze kruidnoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merk: Chocolade Kruidnoten van de firma Van Delft Biscuits. In 1880 kocht Jan van Delft een Bakkerij in Zaandam. Naast alle broodsoorten was met name de ontbijtkoek het meest in trek. In 1916 werd een taai taai machine aangekocht en is men langzaam het assortiment gaan uitbreiden.Op dit moment heeft Van Delft Biscuits de volgende producten: koekjes met chocolade, tussendoortjes (koek), drink en zuivel, trommelbiscuit, alledaagse koekjes, kindrkoekjes, seizoen artikelen o.a. chocolade kruidnoten.
website: http://www.vandelftbiscuits.nl
Contactadres: Marconistraat 2, 3846 AR Harderwijk. Tel:0341 41 16 24

En graag gedaan.....
Bronnen: