aan de buitenkant kun je niet zien welke koek je hebt,
daarom strooit de bakker kandijsuiker over de bovenkant zodat hij later het verschil kan zien.
dit stamt nog uit de tijd dat er niets voorverpakt werd.
dat is de rede
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn er ook wel met kandij aan de binnenkant. Mits je een zeer solide gebit hebt zijn die extra lekker. Maar ik moet toegeven dat ik ze de laatste tijd niet meer heb gehad (en dus niet gezien denk ik)

misschien is mijn toevoeging over dat gebit wel de reden dat het meer aan de bovenkant zit, voorkomt klachten en schadeclaims
amigo