Wat kun je drinken ter vervanging van melk bij het ontbijt?

Ik drink het sinds vandaag niet meer omdat het zou kunnen een oorzaak zijn van het vele slijm in mijn keel. Maar water drinken bij het ontbijt, lijkt me nogal platjes en frisdrank drink ik niet. Iemand andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Er zijn allerlei dranken van granen/peulvruchten die je kan gebruiken als vervanger van melk, zoals sojamelk, rijstmelk, havermelk, etc. Sojamelk is bij supermarkten, Aziatische winkels en biologische winkels te krijgen, de andere vooral bij biologische winkels.
Er zijn verschillende merken, en met verschillende smaken (vanille, chocola, aardbeien, etc). Je kunt eens een paar verschillende proberen en kijken of er een bij zit die je lekker vindt.
Maar je moet alleen niet verwachten dat het op melk lijkt, de smaak is heel anders, je moet meer denken aan een soort notendrank.

Je kan ook fruitsap, smoothies (fruit met sojamelk bijvoorbeeld), groentesap of thee drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

je kan koffie of thee drinken
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie lust ik niet, behalve Starbucks dan, en thee ook niet, toch de smaken die ik al geproefd heb. :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je verschillende soorten thee geprobeerd? Zwarte of groene thee is totaal niet vergelijkbaar met kruidenthee; misschien lust je de ene soort niet en de andere soort wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb bosvruchten geprobeerd en aardbeien ook dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dan noem je ook wel meteen heel uitgesproken smaken! Ik hou van thee (vooral groene), maar de fruitsmaakjes zijn mij meestal te kinderlijk zoetig en te chemisch-smakend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee met fruitsmaak is inderdaad een categorie apart, waar sommige mensen die wel heel erg van andere thee houden niet van houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eens een kruidenthee, een groene thee en een zwarte thee proberen. Daar zit uiteraard ook nog veel variatie in, maar het geeft je waarschijnlijk wel een indicatie van welke soort thee de moeite waard is om meer verschillende van te proberen.
Soja melk. Dat is minder slijmerig. Zit wel een ander smaakje aan. Het is een beetje zoet. Best lekker eigenlijk. Ik vind het zelf het lekkers als het niet te koud is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik verdraag geen melk, maar miste een lekker kopje chocomelk dus wel . Ik ben toen sojachocomelk gaan drinken, warm en koud. Ik moest er wel wel even aan wennen.
Er zijn verschillende smaken, gewoon, vanille, fruitsmaken en choco. Er is ook een light-variant waar een stuk minder suiker inzit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind sojamelk juist koud (uit de koelkast) heel lekker.
Opgewarmde sojachocolademelk uit een pak vind ik op de een of andere manier absoluut niet lekker, gewone sojamelk opwarmen en daar zelf cacao en suiker bijdoen, vind ik wel heerlijke chocomelk maken.
thee met honing erin.
werkt verzachtend voor een geïrriteerde keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water drinken is een kwestie van wennen, als je het vaker drinkt, is er geen betere dorstlesser.

Verder:

koffie
thee
allerlei soorten vruchtensap
water met een beetje siroop of diksap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vers geperste jus, nog gezond ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ik daar niet aan gedacht heb! ^^ Bedankt! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach ja, soms zijn oplossingen zo simpel! Tot je dienst.
Deze producten zijn een goede vervanging voor melk:
(drink) yoghurt, karnemelk, vla, karnemelksepap, of sojaproducten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het lust, is karnemelk een prima en gezonde vervanger van melk. Je krijgt er geen slijm van in je keel.
Verder natuurlijk de drankjes die al genoemd zijn door anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je lekker vindt behalve frisdrank (cola,sinas etc..)

Melk is voor kleine koetjes het is niet voor niets dat er zo veel mensen zijn die koemelk allergie hebben.
Alles wat je (schijnbaar) uit melk nodig hebt. Zit ook in gevarieerde voeding.
Je hoeft geen melk te drinken er zijn ook kaas,yoghurt,magnums,milkshakes etc..

En hier in Nederland krijg je voldoende van alles binnen als je gewoon eet en drinkt. daar heb je geen melk voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thee, koffie vruchtensap of oploslimonade
let bij vruchtensap wel op want het is weer niet goed voor je tanden om dan te snel erna je tanden te poetsen (vanwege het zuur in het sap, dat maakt je glazuur wat week en dat kost een half uurtje om weer te herstellen)
13 jaar geleden
Melk stimuleert slijmvorming. Karnemelk doet dat nauwelijks door het zuur. Echter, melkproducten heb je niet nodig om gezond te blijven. Een kop thee is ook prima bij je ontbijt. Ik begin de dag met een glas groentesap.

Toegevoegd na 5 dagen:
Groentesap, vooral omdat er veel minder suiker in zit dan in vruchtensap. Combineert natuurlijk niet echt met een boterham met hagelslag of jam maar wel met een boterham met kaas, vleeswaar of ander hartig beleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thee of sinaasappelsap !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soja drink van het merk Alpro is behalve heel geschikt als vervanging van melk ook nog veel lekkerder. Een andere reden om over te stappen zou kunnen zijn dat melk niet erg goed is voor het milieu ( methaan uitstoot door koeien ) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magere melk slijmt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb wel goede ervaring met karnemelk of yomild of een drinkyoghurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soja"melk" van Alpro, is mijns inziens nog de best gangbare drank bij jouw ontbijt en lekker geen slijmen meer in je mond en/of keel.