Wat kun je drinken ter vervanging van melk bij het ontbijt?

Ik drink het sinds vandaag niet meer omdat het zou kunnen een oorzaak zijn van het vele slijm in mijn keel. Maar water drinken bij het ontbijt, lijkt me nogal platjes en frisdrank drink ik niet. Iemand andere suggesties?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn allerlei dranken van granen/peulvruchten die je kan gebruiken als vervanger van melk, zoals sojamelk, rijstmelk, havermelk, etc. Sojamelk is bij supermarkten, Aziatische winkels en biologische winkels te krijgen, de andere vooral bij biologische winkels. Er zijn verschillende merken, en met verschillende smaken (vanille, chocola, aardbeien, etc). Je kunt eens een paar verschillende proberen en kijken of er een bij zit die je lekker vindt. Maar je moet alleen niet verwachten dat het op melk lijkt, de smaak is heel anders, je moet meer denken aan een soort notendrank. Je kan ook fruitsap, smoothies (fruit met sojamelk bijvoorbeeld), groentesap of thee drinken.

je kan koffie of thee drinken

Soja melk. Dat is minder slijmerig. Zit wel een ander smaakje aan. Het is een beetje zoet. Best lekker eigenlijk. Ik vind het zelf het lekkers als het niet te koud is.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sojamelk

thee met honing erin. werkt verzachtend voor een geïrriteerde keel.

Water drinken is een kwestie van wennen, als je het vaker drinkt, is er geen betere dorstlesser. Verder: koffie thee allerlei soorten vruchtensap water met een beetje siroop of diksap

Vers geperste jus, nog gezond ook!

Deze producten zijn een goede vervanging voor melk: (drink) yoghurt, karnemelk, vla, karnemelksepap, of sojaproducten

Als je het lust, is karnemelk een prima en gezonde vervanger van melk. Je krijgt er geen slijm van in je keel. Verder natuurlijk de drankjes die al genoemd zijn door anderen.

Alles wat je lekker vindt behalve frisdrank (cola,sinas etc..) Melk is voor kleine koetjes het is niet voor niets dat er zo veel mensen zijn die koemelk allergie hebben. Alles wat je (schijnbaar) uit melk nodig hebt. Zit ook in gevarieerde voeding. Je hoeft geen melk te drinken er zijn ook kaas,yoghurt,magnums,milkshakes etc.. En hier in Nederland krijg je voldoende van alles binnen als je gewoon eet en drinkt. daar heb je geen melk voor nodig.

thee, koffie vruchtensap of oploslimonade let bij vruchtensap wel op want het is weer niet goed voor je tanden om dan te snel erna je tanden te poetsen (vanwege het zuur in het sap, dat maakt je glazuur wat week en dat kost een half uurtje om weer te herstellen)

Melk stimuleert slijmvorming. Karnemelk doet dat nauwelijks door het zuur. Echter, melkproducten heb je niet nodig om gezond te blijven. Een kop thee is ook prima bij je ontbijt. Ik begin de dag met een glas groentesap. Toegevoegd na 5 dagen: Groentesap, vooral omdat er veel minder suiker in zit dan in vruchtensap. Combineert natuurlijk niet echt met een boterham met hagelslag of jam maar wel met een boterham met kaas, vleeswaar of ander hartig beleg.

thee of sinaasappelsap !

Soja drink van het merk Alpro is behalve heel geschikt als vervanging van melk ook nog veel lekkerder. Een andere reden om over te stappen zou kunnen zijn dat melk niet erg goed is voor het milieu ( methaan uitstoot door koeien ) .

Magere melk slijmt niet.

heb wel goede ervaring met karnemelk of yomild of een drinkyoghurt

soja"melk" van Alpro, is mijns inziens nog de best gangbare drank bij jouw ontbijt en lekker geen slijmen meer in je mond en/of keel.

Bronnen:
Alpro® soya geschikt voor cholesterol...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100