Kun je ontdooide, ongebakken frikadellen eten?

Doordat er frikadellen ontdooit waren stonden ze in de koelkast. ik proefte er 1(niet gebakken dus.) en het smaakte prima... dus ik had er 1 op mijn brood gedaan. ik vroeg me net ineens af: is dat niet schadelijk qua parasieten in vlees en alles??

gr.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.6K

Het beste antwoord

nee, frikandellen zijn al voorgebakken. dus die kan je ontdooit zo eten. alleen wel iets lekkerder en zien er beter uit als je ze even bakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

zolang ze niet lang buiten de koeling hebben gestaan, kan het geen kwaad. Het is al een volledig bereid product (hoeft alleen nog opgewarmd te worden). Daarmee zijn de meeste bacterieen en bedreigingen in het voedsel al sterk terug gedrongen. Laat je het langere tijd buiten de koeling dan krijgen ze weer een kans. Maar van een dag ontdooien in de koelkast zal het niet slecht worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zullen prima te eten zijn. Het is alleen niet een volledig bereid product.* Ik neem aan dat het vlees (als dat er al in zit) gekookt is en dus veilig. Echter, het frituren is een essentieel onderdeel van de bereiding. Laat je niets wijs maken. Eet schlechts gefrituurde waar!**
*zoals een af te bakken broodje ook niet een final broodje is.
** met curry, mayo en uitjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had al antwoord gegeven, maar m'n computer bleef hangen, dus misschien nu dubbel.

Frikandellen moet je sowieso nooit eten.
Ik ben nogal bekend in de slachterijwereld en weet wat er in frikandellen gaat.
Als je dat zou weten, ben je de komende week nonstop aan het kotsen om alle resten frikandel uit je lijf te krijgen.

Frikandellen vormen de absoluut goede voedingsbodem voor bacterieen. Nooit eten zonder flink verhitten dus !
Echt nooit !

Als je ze goed bakt in olie bij 180 graden en goed gaar maakt, kan het helemaal geen kwaad.

P.s. Nu eet je ze nooit meer : Ik heb dode zeugen gezien die door de frikandellen gedraaid werden en die waren al groen en opgeblazen omdat ze al 3 dagen dood waren.

Dit is geen grap, dit is geen onzin.
Dit gebeurt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onzin..... heb zelf in een noodslachterij gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit een noodslachterij gaan geen materialen naar de industrie.
Ik heb het over slachterijen waar elke 10 seconde een varken geslacht wordt en wel degelijk gaat het er aan toe zoals ik het beschrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieuwl.. ik hoop echt dat dit niet waar is.. ik word al misselijk als ik er aan denk!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is het wel waar.
Ga maar eens kijken en dan bedoel ik niet op excursie, maar achter de schermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat ze dan toch zo lekker zijn! Misschien iets om uit te zoeken voor 'de keuringsdienst van waarde'