In slagroom zit wel aardig wat vet in, en dat is weer niet zo gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker bestaat slagroom voor een groot gedeelte uit lucht, maar het bevat ook minimaal 30% vet en natuurlijk de nodige hoeveelheid suiker, dus wil je het echt gezond houden eet je alleen de lucht en laat je de rest staan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en de rest is room en suiker. Dat maakt wel dik

Maar alle levensmiddelen die je gewoon met mate in een gevarieerd dieet eet zijn niet slecht. Pas als je er veel en eenzijdig van gaat genieten wordt het slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is room, en room is een dierlijk product wat veel verzadigde vetten bevat. Verder bevat de meeste slagroom in Nederland veel suiker. Dus dat zijn beide dikmakers. Maar af en toe slagroom gebruiken moet kunnen hoor. Maar dat geldt voor alle minder goede producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De suiker in de slagroom is het minst goed voor je gezondheid. :-) Voedingsstoffen zijn vaak beter opneembaar in combinatie met andere voedingsmiddelen dan apart gegeten. Vaak zijn klassieke combinaties zowel lekker als gezond, zoals volkorenbrood met kaas of feta door de salade. Dat geldt ook voor aardbeien met slagroom, hoewel er in slagroom niet meer dan 2% eiwit zit. De combinatie is een heel klein beetje gezonder, mits je kalm aan doen met suiker.