Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn eten eet ik zoutloos maar de soep niet. Heeft iemand tips?

Kan de soep ook zonder zout?

een maand geleden
Amadea
een maand geleden
Soep kan alleen zoutloos als je die geheel zelf maakt.
tinus1969
een maand geleden
Wat voor tips zoek je? Waarom eet je zoutloos, als ik vragen mag? Doktersadvies?
Ritsuka
een maand geleden
Je kunt je ook afvragen hoe vaak je soep eet, en of je dit eventueel zo kan laten. Als dit medisch kan/mag natuurlijk
Oswald
een maand geleden
Ik eet zoutloos omdat er in vaak in verpakte dingen al zout zit. Vandaar , ik krijg toch wel zout binnen.
Amadea
een maand geleden
Als er geen medische reden is vergeet die zoutloze soep dan maar. Want dat smaakt totaal niet. Een keer per ongeluk zoutloos brood gegeten, verschrikkelijk....!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja, je kunt soep zeker zonder zout maken! Er zijn verschillende manieren om smaak toe te voegen zonder zout.

Probeer kruiden en specerijen zoals knoflook, uienpoeder, paprikapoeder, of zelfs verse kruiden zoals basilicum en peterselie. Deze geven een lekkere smaak aan je soep zonder dat je zout nodig hebt.

Ook groenten zoals selderij en wortels hebben van nature al een goede smaak en kunnen helpen. Af en toe kun je ook een scheutje citroensap of wat tamari-soja-saus (zonder zout) toevoegen voor extra diepte.

Wie heeft ervaringen met zoutloze soepen? Welke ingrediënten maken jullie soepen lekkerder zonder zout?
(Lees meer...)
een maand geleden
Abcde
een maand geleden
Wat ik mis bij Gwen zijn bronnen. Tamari soja saus met minder zout ken ik, maar niet zonder zout. Nog geen min, want misschien heeft iemand wel bewijs van het bestaan hiervan.
Abcde
een maand geleden
Niemand die het kent? Dan toch maar een min, mocht er bewijs geleverd worden, dan haal ik hem weg.
Antwoord van Jeroen Meus

Voor zout bestaat er helaas geen evenwaardig alternatief. Er zijn allerhande producten die voor meer smaak kunnen zorgen, maar aangezien zout een (niet plantaardige) smaakversterker is, zal er altijd een opmerkelijk smaakverschil zijn dat niet kan ingelost worden met kruiden en specerijen. Naast het gebruik van allerhande verse kruiden stel ik voor om gebruik te maken van karaktervolle specerijen of mengelingen daarvan, zoals bv. gerookt paprikapoeder (Spaans), Chinese '5spice' of het Noord-Afrikaanse ras-el-hanout. Veel specerijen 'wek je tot leven' door ze vooraf kort te verhitten in een droge pan.
(Lees meer...)
fremar
een maand geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing