Wat hebben in amerika ontbijtgranen volgens sommigen met kinderen te maken (kidscereal ipv cereal)?

Als ik youtube filmpjes ed bekijk maar ook op het internet, dan hebben ze het soms over ontbijtgranen (cereal/cornflakes) maar vrij vaak noemen ze dit kidscereal. waar slaat dit op. kan iemand mij uitleggen waarom in de Amerikaanse cultuur men ontbijtgranen (cereal/cornflakes) vaak een kinderproduct noemt. ontbijtgranen zijn toch gewoon een normaal voedingsproduct en niet gebonden aan leeftijd, waarom komt deze associatie in Amerika toch vrij vaak voor. bv op youtube wanneer het onderwerp onbijtgranen/cereal valt dan spreekt de helft van "kidscereal" in plaats van cereal/cornflakes. ik snap niet helemaal hoe dit komt of waarom.

Amadea
een jaar geleden
Nou nee, volwassenen eten niet die (vaak zelfs miere)zoete vlokken als ontbijt.
TurfGraver
een jaar geleden
Daarnaast zijn veel van dit soort ontbijtgranen gericht op kinderen in vorm en verpakking.
Vortexxx
een jaar geleden
Google voor de grap eens op 'froot loops' en klik dan op afbeeldingendan begrijp je ineens het concept kidcereal, ik ben van origine Amerikaan en ik haatte die troep, komt ook een beetje door m'n Nederlandse moeder.
SingingCoyote13
een jaar geleden
ik zie het al. ze maken een onderscheid tussen normale cereal, zoals bv standaard cornflakes die voor iedereen bedoeld is zonder zo een mascotte figuurtje, en de kidscereal welke gewoon eigenlijk gewoon snoepgoed is.
Ritsuka
een jaar geleden
Het is gigantische marketing voor kinderen, voor volwassenen is het meestal 'saaie' cornflakes of Weetabix

Antwoorden (2)

De helft van de Amerikanen eet cereals als ontbijt. Dus ontbijtgranen zijn op zich geen onderwerp van gesprek. Als er over cereals gesproken wordt, worden de beladen ongezonde kids cereals bedoeld. Deze zitten (nog steeds) vol suiker. Amerikaanse kinderen consumeren jaarlijks meer dan 4,5 kg suiker als ze elke dag een kom ontbijtgranen eten, wat bijdraagt ​​​​aan obesitas en andere gezondheidsproblemen.
Daarnaast bevat 45% van onderzochte merken weinig vezels.
SimonV
een jaar geleden
In Amerika worden ontbijtgranen die speciaal gericht zijn op kinderen vaak "kidscereal" genoemd, omdat ze vaak worden gepromoot met kleurrijke verpakkingen en personages die aantrekkelijk zijn voor kinderen. Sommigen maken zich zorgen over de hoeveelheid suiker en kunstmatige ingrediënten in deze ontbijtgranen en de invloed ervan op de gezondheid van kinderen.
10 maanden geleden