Wat is gezonder gewoon melk of kefir?

een jaar geleden
1.4K
Cryofiel
een jaar geleden
Variatie is sowieso het belangrijkst. Details zijn niet zo belangrijk.
Inekez1
een jaar geleden
Er bestaan heel veel verschillende soorten melk en nog meer verschillende soorten kefir. De oorspronkelijke kefir is heel iets anders dan de fabrieksmatig geproduceerde drankjes in de supermarkt die ook kefir heten. Dus wat wil je met wat vergelijken?
Ritsuka
een jaar geleden
Gezonder voor wat?
TurfGraver
een jaar geleden
Gezonder voor wie?
Koemelk (in welke vorm dan ook) is voor de koe een ellendig (kort) leven.

Antwoorden (1)

Mensen met een lactose-intolerantie kunnen kefir vaak beter verdragen dan niet-gefermenteerde melkproducten. Voor hen is kefir dus gezonder. Ook voor mensen met darmklachten en verminderde weerstand is kefir aan te raden, omdat er veel probiotica in zitten en die zijn goed voor je darmen.

Kefir uit de supermarkt is geen echte kefir want dat heeft niet gegist. De reden is dat de verpakking anders bol kan gaan staan. Alleen zelfgemaakte echte kefir heeft gezondheidsvoordelen. Dus vergelijk je kefir en melk die je in de supermarkt koopt met elkaar, dan is de melk met daaraan een mengsel van bacteriën toegevoegd niet gezonder dan gewone melk (en vermoedelijk is het voor je portemonnee gezonder om de laatst vermelde te kopen).
Amadea
een jaar geleden