Mijn paaseitjes zijn een jaar over datum, kan ik ze nog eten?

Ik trek net de kast open om wat op te bergen en zie ineens paaseitjes van een jaar oud liggen... De zak is opengebroken, de eitjes zelf zijn individueel verpakt. Ik heb de eitjes nog niet opengemaakt omdat ik bang ben dat ik ineens schimmel aan mijn handen heb. Kan ik de chocolade-eitjes nog eten?

Amadea
3 jaar geleden
Zijn ze een jaar over de houdbaarheidsdatum heen die op de zak staat of bedoel je dat ze een jaar in de kast liggen?
Griffin
3 jaar geleden
Ik zou geen buikloop riskeren voor €2
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik zou eens wat vaker opruimen in huis, wie weet wat je nog meer over datum hebt liggen als je nu pas paaseitjes van vorig jaar vind..

Antwoorden (1)

ja hoor, ze kunnen hooguit wat wit uitgeslagen zijn, maar als ze gewoon droog gelegen hebben niets aan de hand
Als het gewoon een reep was geweest had je waarschijnlijk niet eens geweten hoe oud hij was, en hem gewoon zonder probleem opgegeten
Toegevoegd op 29 maart 2021 22:42: tekst