waar kan men een kilo zak met uitsluitend grotere aardappelen erin kopen?

elke keer als ik in de supermarkt een kilo aardappelen haal, zitten er hooguit 2 grote stukken in en de rest kleintjes die na het schillen bijna niks meer van over is. waarom scheiden ze niet voldoende? als men krieltjes koopt, zitten er ook nooit grote stukken bij.

3 jaar geleden
3.2K
taillie
3 jaar geleden
bij de lokale boer ;)
Amadea
3 jaar geleden
Die grote aardappelen worden in zakken van 5 kilo verkocht.
ronron1212
3 jaar geleden
https://kennisplatform.aardappels.nl/na-de-oogst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
terugbrengen die zak

Antwoorden (2)

Grotere aardappelen worden bij veel supermarkten en groenteboeren apart verkocht voor meer geld.
Aanvulling: De aardappelen worden dus juist WEL gescheiden.
Toegevoegd op 20 augustus 2020 18:49: tekst
3 jaar geleden
popeye
3 jaar geleden
@tinus1969 nee, krieltjes zitten tussen de 1 kilo aardappelen. als men krieltjes wilt, koop men uitsluitend krieltjes, maar dat staat niet op de zak dat het kireltjes zijn, maar 80% ervan zijn krieltjes.
Inekez1
3 jaar geleden
+
Ga naar een groenteboer (winkel of op de markt) of naar een supermarkt waar je losse aardappelen per stuk kunt kopen. Je kunt dan zelf bepalen welk formaat aardappel je in je zakje stopt en afweegt. Per kilo aardappel betaal je dan vaak meer dan wanneer je een zak van 5 kilo koopt. Maar vergeleken met de zakjes van 1 kilo is het (vooral op de markt) vaak juist goedkoper.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ neem aan dat je met apart verkocht, los verkocht, bedoelt.
Een super bij ons biedt dit idd ook aan.
Ik kan bij de Jumbo altijd goed slagen voor lekkere grote aardappels, niet altijd, maar ze hebben ze toch wel regelmatig. Ik heb meteen nu even gekeken op de website, en daar staan ze ook op.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.jumbo.com/jumbo-kruimige-aardappelen-extra-groot-3kg/77344ZK
Plus, idd extra grote aardappelen.
Zijn er wel wat meer dan een kilo, maar aardappelen houden lang.