Zijn vlierbessen low fodmap?

Want in bosvruchtenhagelslag van De Ruijter zit vliebessensap, maar geen appelsap.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Nee, want vlierbessen behoren tot de fruitsoorten die een hoog fructosegehalte hebben. Een handvol vlierbessen levert gemiddeld 19 gram fructose, wat zelfs meer is dan een gemiddelde appel:15 gram.

Bosvruchtenhagel is dus bepaald geen low fodmap product, maar juist high fodmap.
Amadea
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
+
En ook als vlierbessen goed zouden zijn voor een low fodmap dieet, dan is de bosvruchtenhagelslag (meer dan 90% suiker, waarvan een deel ook fructose!) dat zeker niet! Suiker is een verzamelnaam voor verschillende soorten suikers. Wil je geen fructose of glucose, mijdt dan alle suikers. Dat is sowieso gezonder, ook zonder low fodmap dieet.