Hoelang kun je slagroom bewaren in een spuitbus?

Hij is nog dicht.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kan ik niet lezen, ik ben blind.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vertrouw op je neus, als het goed ruikt is het meestal nog wel goed, vertrouw ook op je gevoel, als de structuur en de geur normaal is, kun je het meestal nog wel eten. Neem als deze signalen goed zijn, een klein hapje en controleer de smaak, als dat ook normaal is, kun je het zelfs uitdelen aan bezoekers. Bij Bartimeus worden er trainingen gegeven hoe je herkent of voedsel nog goed is, informeer daar eens naar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Crea, dat is wel een goed idee. Dat ga ik eens uitzoeken.

Antwoorden (1)

De THT datum is je antwoord. Deze staat aan de onderkant van de bus, dacht ik.

Zodra de bus in gebruik dus open is, wordt het anders.
Om te beginnen moet je niet vergeten om het spuitmondje na gebruik, dus iedere keer, met heet water uit de kraan schoon te spoelen. Zo zorg je dat het schoon blijft en niet om die reden kan bederven. Dan kan je deze bus nog wel een week in de koelkast in gebruik houden.
Hier is het altijd op voordat we dit probleem hebben :P

Toegevoegd na 11 uur:
Toch maar even de Melkunie gebeld. Vriendelijk te woord gestaan door de klantenservice en binnen een halfuur een e-mail terug:

Houdbaarheidsdatum geldt voor GESLOTEN verpakking. Na opening is de slagroom nog ENKELE DAGEN houdbaar.
Precies, dat is duidelijk en komt dus wel overeen met mijn antwoord.

"Geachte mevrouw Jodokus,

Hartelijk dank voor uw reactie van 16 november over onze Slagroom kant en klaar.

De slagroom is na openen nog enkele dagen houdbaar. De houdbaarheidsdatum geldt voor een gesloten verpakking.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst nog vragen en/of opmerkingen hebben over onze producten, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Arla Foods Consumentenservice"

Barbara van der Schoot
www.melkunie.nl
www.facebook.com/melkunienl
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jc54
6 jaar geleden
Er verandert niks als je de bus een keer gebruikt hebt. Dat zou anders zijn als er lucht (zuurstof) bij de slagroom in de bus komt, maar bij een spuitbus kan dat niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De Melkunie denkt daar anders over: Na opening nog enkele dagen houdbaar.