Wat is een goed alternatief voor eieren nu deze fibromil bevatten?

Ik zoek een goede eiwitbron zeg maar.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
ronron1212
6 jaar geleden
Er zijn nog genoeg andere eieren te kopen die niets bevatten
Ritsuka
6 jaar geleden
Meeste eieren zijn nog prima hoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://livingthegreenlife.nl/10x-eivervanger/ Voor als je eventueel wilt bakken zonder ei.
Inekez1
6 jaar geleden
Alleen eieren van besmette bedrijven bevatten fibromil. Elk ei heeft tegenwoordig een code waarmee eenvoudig (door de sector) te achterhalen is van welk bedrijf het ei komt. Inmiddels zijn alle eieren die mogelijk fibromil bevatten al lang uit elke winkel verwijderd en vernietigd. De eieren die nu nog wel in de winkel te koop zijn, komen van andere bedrijven die niet met fibromil hebben gewerkt en bevatten dus ook geen fibromil. Die kun je veilig eten. En dat moet je ook gewoon doen! Er gaan nu een aantal kippenboeren failliet of bijna-failliet omdat er in hun stal fibronil is gebruikt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ook andere kippenboeren een tijdlang minder eieren kunnen verkopen omdat iedereen uit voorzorg geen enkel ei meer durft te kopen. Er was een advies om een paar dagen geen eieren te eten. Dat ging over de paar dagen die nodig waren om de eiercodes te achterhalen en de eieren die mogelijk besmet waren uit de winkels te halen. Die dagen zijn nu echt wel voorbij!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heet het niet +'fipronil"? Ik kan niet op 'fibromil" vinden...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De besmette eieren bevatten geen 'fibromil'.
Je hebt het goed gezien @Milli
Het gaat om 'fipronil' waar iedereen plotseling alles over wist (niet dus), het overgrote deel van de lezers kende het woord niet eens. De eieren zouden dit insecticide bevatten. De berichten waren weer een storm in een glas water. Men moet duizenden eieren eten voordat deze insecticide schadelijk kan zjn bij consumptie
https://nos.nl/artikel/2187250-de-vijf-meest-gestelde-vragen-over-fipronil-en-de-antwoorden.html
Inekez1
6 jaar geleden
Ha, wat stom dat ik daar overheen heb gelezen (fibromil in de vraag) en nog stommer om het zelf dan 5 keer (4x fibromil en 1x fibronil) fout te doen. Bij anderen denk ik altijd 'niet over zeuren, de bedoeling is duidelijk' maar dat ik dat zelf ook fout schrijf doet toch een beetje pijn...
Toch, dank Milli voor de oplettendheid!

Antwoorden (3)

Er zijn zat andere eiwitbronnen, o.a.: kwark, melk, yoghurt, cottage cheese, kaas, vlees, vis.
Peulvruchten en bonen bevatten trouwens ook nog wat eiwitten.

Het 'gevaar' met eieren is trouwens minimaal, en heel veel eieren bevatten geen fipronil.
Ritsuka
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ zo is dat
Vlees, vis, vleesvervangers en zuivel bevatten meer eiwitten dan eieren (per 100 gram).
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Vanwaar de min? Goed antwoord hoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ nog een lijst van eiwitrijke producten
https://www.droogtrainenacademie.nl/eiwitrijk-voedsel-om-vet-te-verbranden-en-spiermassa-op-te-bouwen/
Ten eerste kun je ook eieren halen bij mensen die het thuis verkopen voor de hobby, (vraag eens rond) als dit niet lukt kun je: Zogenaamde 'varkens knabbels' is een goede bron van eiwit als tussendoortje. Een soort uitgedroogde varkenshuid chips met maar liefst 70gr eiwit per 100 gram! Voor de basis maaltijden: bonen, vlees, noten, melk, kaas, erwten, vis,vooral witte bonen is een goede bron van plantaardige eiwitten. Hier kun je meer dan voldoende uithalen, ook voor krachttraining bijv.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ in Zeeland bekend als Knabbel-spek