Kan je teveel fruit eten?

Ik ben gek op fruit, vooral mandarijnen (Clementines) vind ik heerlijk.
Alleen vraag ik me af: kan je er ook teveel van eten?
Ik kan zo 3-4 kilo per week naar binnen werken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan en dan met name als het eenzijdig is (dus telkens dezelfde soort vruchten). Fruit bevat zuren die het tandglazuur kunnen aantasten. Als je het aantal eet- en drinkmomenten op een dag beperkt tot maximaal 7, krijgt jouw tandglazuur voldoende tijd om zich te herstellen.

Mandarijnen bevatten minder vitamine C dan sinaasappels, maar ze bevatten wel iets meer voedingsvezel.

Als je steeds andere fruitsoorten kiest krijg je alle voedingsstoffen uit fruit die jouw lichaam nodig heeft binnen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is een tijd geweest dat ik helemaal geen fruit at, en ik varieer wel hoor, alleen zijn clementines mijn absolute favorieten.
Bedankt voor het antwoord trouwens :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zit ook veel suiker in fruit, pas daar ook mee op.