Ik wil graag cbd olie kopen maar vraag me of dat zo duur moet zijn, heeft iemand hier ervaringen mee?

De laatste tijd hoor ik meer en meer over cbd olie. Ik relateerde het eigenlijk aan wiet waar ik niks mee heb maar toen mijn moeder er zelfs enthousiast over was, heb ik me bedacht dat ik het toch ook wel zou kunnen proberen omdat ik fibromyalgie heb en het hier goed voor zou kunnen werken.

Nu kwam ik deze site http://www.biovoorjou.nl/bio-en-raw-cbd-olie/ tegen met olie van MediHemp. Zij zeggen de gooedkoopste te zijn met hun biologische olie maar misschien heeft één van jullie nog tips over waar ik dit soort olie wat goedkoper kan kopen? En over welke olie goed is om bijvoorbeeld beter te kunnen slapen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Michiel

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi Michiel, ik zie steeds meer shops die CBD olie verkopen. Volgens internet is Medihemp het beste merk omdat die als enige 100% Biologische CBD olie verkopen. Er staan certificaten op de website als bewijs. Een grote betrouwbare CBD winkel met veel producten zag ik online toen ik zocht op "CBD olie " in google. Er staat een hele lijst met duidelijke heldere uitleg over CBD producten. Ik zou hier even kijken, voor een antwoord op veel vragen over CBD. Bron: http://www.dutch-headshop.com/nl/cbd-olie-meestgestelde-vragen-over-cannabidiol-a-140.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goeie vraag, iemand vroeg dit mij laatst en ik kon er (ook na zoekwerk) geen antwoord op geven.
Certificaten e.d. zijn leuk maar niet te controleren.
Uiteindelijk gekozen voor Jacob Hooy, met als enige reden dat het merk al lange tijd bestaat en daarom de kans kleiner is de ze maar wat aanrommelen.

Antwoorden (1)

Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik kan er wel informatie over opzoeken.

Er is CBD-olie met 2,75% CBD die je kunt kopen bij diverse drogisterijen. Deze olie is van het merk Jacob Hooy. Een flesje met 10 milliliter kost bij Holland & Barrett (vroeger De Tuinen) €19.99 en een flesje met 30 milliliter €39.99 (maar je krijgt het tweede flesje voor de halve prijs).

Het is volkomen legaal en veilig deze olie te gebruiken, je wordt er niet stoned of high van. CBD heeft een mild ontspannende werking, geen bijwerkingen en werkt niet verslavend. Het product bevat geen THC, heeft geen psychoactieve werking, en is goedgekeurd door het Ministerie van Volksgezondheid.

Het bereiden van de olie is een kostbaar proces. Een gedeelte van de industriële hennepplant - voornamelijk de bloem - wordt onderworpen aan kritische CO²-extractie. Dat is een methode waarbij koolzuurgas onder grote druk door de hennep heen gaat. Door dit proces ontstaat er een pasta die tot wel 20% CBD kan bevatten. Vervolgens wordt hennepolie toegevoegd om het product weer vloeibaar te maken. Hennepolie wordt gemaakt door koude persing van hennepzaden, die in tegenstelling tot de bloem nauwelijks CBD bevatten. Door deze toevoeging gaat het percentage CBD dus weer omlaag.
Amadea