ik ben ziek thuis en probeer weer wat te eten. wat kan ik het beste doen?

Toegevoegd na 50 minuten:
last van de maag en veel gekotst ook bloed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik knap vaak wel op van een kopje bouillon soep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nou, ik ben ook ziek thuis na een flinke griep, en ik eet gewoon veel fruit en brood en ik merk dat de eetlust langzaam aan terug komt, soms een kop thee erbij, maar het is van belang dat je wel energie binnen krijgt om te herstellen want je lichaam heeft een flinke slag moeten leveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met licht verteerbaar eten. Een beschuitje, wat yoghurt of fruit.
Kijk of je het smaakt, en of je nog wat kunt eten.

Blijf wel voldoende drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je erg van opknapt en wat niet misselijk maakt is iets lichtverteerbaars met veel smaak. Toen ik na een operatie weer wat moest eten, hoewel ik misselijk was en geen trek had, kreeg ik een kop heerlijk geurende thee met een paar kaneelbeschuitjes. Die 'langetjes', ken je ze?
Nog nooit heeft iets me toen zo heerlijk gesmaakt en het gaf de aanzet om weer te gaan eten.
amc
13 jaar geleden
Je schrijft niet wat voor ziekte je had.
Ik ga er nu vanuit dat het niet direct te maken had met je maag en darmen (zoals misselijkheid, voedselvergiftiging etc)

Ik zou zelf beginnen met licht verteerbaar energie rijd eten. Dus zetmeel/suiker om aan wat energie te komen.
Deze energie heb je nodig om later ook weer wat zwaardere kost te kunnen verwerken , eiwitrijker en veteer eten dus.

Goed begin is dan (kruiden) thee, beschuit met jam bv.
Uiteraard met fruit aangevuld, bv een klein gesneden appel met wat honing (is ook energie) gezoet.

Daarna , een dagje later bv , als je wat meer energie hebt, magere vleeswaar of kaas bij het beschuit.
Kan je dat ook goed verwerken dan kan je ook weer vetten in het menu toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er maar net aan voor welke ziekte je thuis zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk vanaf welke ziekte je hebt gehad.

Soms helpt het als je iets hartigs eet om terug eetlust te krijgen. Wat lichtverteerbare soep of een toast met light smeerkaas.
Beterschap!