Is de Pro Points berekening (wat je per dag mag eten) gedurende de laatste 2 jaar veranderd bij Weight Watchers?

Ik heb enkele jaren terug WW gevolgd en dat werkte zeer goed. Nu heb ik alles nog in huis; de lijst met propoints voor voedingsmiddelen, mijn puntentotaal dat ik per dag mag eten (26) enz...
Nu hoorde ik echter dat dit veranderd zou zijn, en men nu minimaal 35 punten mag eten. Als dat waar is, moet ik me misschien toch nog eens kort laten inschrijven bij WW om het nieuwe systeem onder de knie te krijgen.
Maar is er wel een "nieuw systeem"? Of kan ik gewoon het oude blijven volgen en 26 punten eten zoals ik vroeger deed?

3.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoeveel jij mag eten op een dag kan Weight Watchers niks over zeggen. Dat is best wel persoonlijk. En de meeste diëten hebben helaas gemeen dat ze (veel) te weinig calorieën voorschrijven, zodat je tot het eind der dagen zult moeten blijven "diëten". Je moet uitrekenen wat je lichaam nodig heeft in rust (je zogenaamde BMR). Dan reken je uit hoeveel je nodig hebt om je huidige gewicht te handhaven bij je huidige activiteitsniveau, en ergens tussen die twee getallen in moet je gaan zitten, maar niet meer dan 500 onder wat je nu nodig hebt om je gewicht te behouden en nooit minder dan je BMR. Al die staatjes en sommetjes vindt je op Internet. (En dan heb je nog maar gemiddelden, want eigenlijk speelt je precieze vetpercentage ook een rol, maar dat is zelf moeilijk uit te rekenen/te meten). Ik merk dat sommige vrouwen al ZO hun basaal metabolisme hebben verkloot (verlaagd door uithongeren en het lichaam in de 'spaarstand' dwingen) door veel te weinig te eten, dat ze bijvoorbeeld bij een BMR die 1300 zou moeten zijn, van 1200 al niet meer afvallen of zelfs aankomen. Na jarenlang jojo-en kan het dus zijn dat er van die sommetjes niks meer klopt. Maar als je het niet al te bont hebt gemaakt, zou je van dat aantal calorieën (meer dan je minimaal nodig hebt maar max 500 minder dan je normaal verbruikt) langzaam (!!!! belangrijk) maar zeker moeten afvallen.
Ritsuka
8 jaar geleden
http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Deze vind ik zelf fijn om te berekenen. Alleen wel kijken hoe je het invult, je doet echt geen 30 minuten very intense. Maar zo kom je wel aan je BMR.
Zo weet ik va mijzelf wat ik minstens nodig heb op een rustige dag (alleen lengte, gewicht en leeftijd ingevuld, en hoeveel ik slaap). Daar moet ik dus minstens boven zitten :)

Het beste antwoord

Ja, het Weight Watchers puntensysteem veranderd elke paar jaar. Zo zorgen ze ervoor dat mensen steeds weer terugkomen, omdat je weer de nieuwste update moet hebben.

Ik ben niet bekend met hoe punten omgezet worden in kcal, maar als dit iets is wat je vol kunt houden, dan kun je gewoon de 'oude' methode gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hebt een aantal jaren terug WW gevolgd en dat 'werkte zeer goed'. Je verloor er gewicht mee? Waarom ben je ermee gestopt? Ben je uiteindelijk weer aangekomen? Als dit het geval is is het mogelijk niet het juiste systeem voor jou.
Ik lees trouwens online dat 26 punten maar iets van 1450 kcal is, dat lijkt mij erg weinig voor een volwassen vrouw.

Toegevoegd na 8 minuten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers#Formulas
Hier zie je de verschillende formules die ze gebruiken, PointsPlus, ProPoints en Points. Ziet er allemaal erg ingewikkeld uit.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het werkte "toen je het deed " en er kennelijk iets "niet meer werkte" toen je ermee "stopte", zou dat het overtuigende bewijs moeten zijn dat diëten DUS niet werken, OOK Weight Watchers niet, waarvan vooral je portemonnee uitstekend gewicht verliest. Uiteindelijk moet je een definitieve verandering in je gehele voedingspatroon aanbrengen dat je levenslang, zonder inspanning, tellen, berekenen, nadenken, wat dan ook kunt volhouden, en zolang dat niet het geval is, heb je nog niet de juiste methode gevonden. Maar goed, ik heb mijn eigen methode en ook zo mijn eigen ideeën en inzichten over gezond eten & afvallen, en daarvan vind je op dieetfora helaas treurig weinig terug. Het is een en al diëten (meer dan 200 stuks), jojo-en, uithongeren, basaal metabolismen verkloten en frustratie wat de klok slaat. Dieptriest.
Ritsuka
8 jaar geleden
Daar is elk dieet op gebaseerd, het is niet lange tijd vol te houden. Je begint ermee, valt af, bent blij, uiteindelijk val je niet meer af of houd je het niet vol en geef je jezelf de schuld. Je stopt, komt weer aan (vaak met paar kilo erbij) en besluit later weer zoiets te proberen 'want het werkte zo goed de vorige keer' Je moet inderdaad iets vinden wat je de rest van je leven vol kunt houden, op een gezonde manier zonder teveel stress.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mij was het uiteindelijk -na jaren mentale voorbereiding, hoor - heel makkelijk ; niet meer de hele dag door tussendoor van alles (bonken kaas, p(l)akken spek, pakjes vleeswaren, halve leverworsten, hele karbonades, affijn, aan de kóólhydraten lag het zéker niet) in mijn mond proppen, en : geen chips meer( 3-4 zakken per week). En toen bleek al héél snel dat ik veel te weinig binnen krijg met mijn best wel heel gezonde en niet overdreven grote maaltijden, dus nu MOET ik aan de gezonde tussendoortjes ;-) Went heel snel moet ik zeggen, als die knop maar om is. De truc is vooral : niet kopen. Affijn, nog maar vijf kilo gedaan, nog zo'n 45 te gaan :lol:
Maar ik heb de tijd ; het zat er ook niet in een jaartje aan. En die vijf kilo is me achteraf dus veel te hard gegaan ; nu doen we het een tandje lager.