Wat is het voordeel van slappe thee?

Ik hoor regelmatig dat mensen die ziek zijn, of last van hun maag hebben slappe thee moeten drinken.

Wat is er zo goed aan slappe thee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet zeuren over te slappe oude thee, je wordt zelf ook oud en slap :) laat ons drinken !
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wahaha ja idd dat is wel waar.

Het beste antwoord

In thee zit cafeïne, cafeïne werkt uitdrogend, dus hoe minder je daarvan binnenkrijgt tijdens ziekte, hoe beter het is. Als je ziek bent, gaat dat vaak gepaard met koorts, overgeven en/of diarree. Deze factoren zorgen ervoor dat de kans dat de patiënt uitdroogt vergroot wordt, om dit te voorkomen moet je veel drinken, maar daarbij wel zoveel mogelijk cafeïne (uitdrogende werking) vermijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het geeft smaak aan gekookt water

Gekookt water smaakt verschrikkelijk laf, maar is verder wel steriel en kan je niet zieker maken. De verdere gedachte erachter is waarschijnlijk dat sterke smaken ook sterke invloed op de ingewanden hebben, met name de maag (misselijkheid, overgeven).

Toegevoegd na 1 uur:
De hoeveelheden cafeine, theine etc hangen sterk af van de soort (groene tot zwarte thee) maar al die stoffen zijn per gewone kop thee amper in werkzame hoeveelheden aanwezig.