Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mg 'allicine' zit er in 100 gram knoflook?

Hallo,

ik vroeg mij af hoeveel milligram (mg) 'Allicine' er in 100 gram knoflook(poeder) zit, weet iemand dit?

Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een Duits proces geweest over geneesmiddelen, waarbij werd gesteld dat de tabletten van 370 milligram een gehalte van circa 1% allicine hadden, wat overeen zou komen met 7.4 gram verse knoflook (elders:4 gram). Die tabletten bevatten dus 3.7milligram, overeenkomende met wat in 7.4 gram (of 4 gram) verse knoflook zit.
Daaruit is af te leiden dat verse knoflook circa 0,5% (of haast 1%) allicine zou bevatten. 100 g knoflook (vers) bevat dus rond de 0,5 tot 1 gram allicine.

Wat gedroogde knoflook betreft zijn er enkele haken en ogen:
(1) om 100 g gedroogde knoflook te krijgen is (veel) meer dan 100 g verse knoflook nodig; daardoor zou gedroogde knoflook (veel) meer allicine bevatten dan verse.
(2) bij het drogen, wat tijd kost en soms met warmte gebeurt, kunnen chemische veranderingen ontstaan. de allicine zou (deels) verloren kunnen gaan; daardoor zou de gedroogde knoflook juist minder allicine kunnen bevatten dan verse. in welke mate dezer effecten elkaar opheffen en welke het belangrijkst is, zou ik niet weten.

Over de effecten van allicine zie de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding