Mijn Opa drinkt niet als hij alleen thuis is hoe kan ik hem laten drinken?

Hij eet ook alleen maar vla en niks anders als je hem niks geeft hij moet er zelf aan denken goed te eten/drinken hoe kan ik hier voor zorgen?
Graag redelijk simpel aangezien we niet honderden euro's kunnen uitgeven

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou even contact opnemen met de huisarts van je opa.
En ik denk dat je ook eens contact op moet nemen met een thuiszorgorganisatie, eventueel in samenspraak met de huisarts. Ik heb zelf ook hulp van thuiszorg en ik weet dat mijn hulp ook naar mensen toegaat om voor hen eten klaar te maken, medicijnen te geven enz. Zo'n hulp kan er misschien ook voor zorgen dat je opa wat meer gaat drinken. Vreemde ogen dwingen ook meer dan bekende.
Thuiszorg is tot op heden nog niet zo duur (het wordt in de nabije toekomst vermoedelijk wel een stuk duurder).

Kan het ook zijn dat je opa moeite heeft met eten en drinken? Misschien heeft hij slikklachten en eet hij daarom alleen vla.
Oudere mensen zeggen niet altijd alles omdat ze soms bang zijn om naar een verpleegtehuis te moeten.

Had je opa vroeger een lievelingsdrankje? Misschien zou je dat dan eens voor hem kunnen kopen.

Ik hoop dat je wat met deze tips hebt. In ieder geval vind ik het goed van je dat je zo bezorgd bent om je opa.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat is lastig, oudere mensen verliezen hun honger en dorst gevoel, dus vergeten dan te eten en te drinken. Is er in de buurt geen verzorgingshuis waar ook mensen uit de buurt kunnen komen eten?
Verder als je er bent, niet vragen of hij wat wil eten / drinken, maar gewoon voor zijn neus zetten, meestal wordt het dan wel opgedronken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee ook dat werkt niet, en de man 79 jaar gaat achteruit, mager,uitgedroogd,komt bijna niet buiten, is depressief, maar weigert alle hulp
misschien is een eet-kalender een optie? Hierin zet je de dagen van de week, en deze deel je in in dagdelen. In elk deel zet je wat er dat moment gegeten (moet) worden. Je zorgt natuurlijk dat de boodschappen in huis zijn. Hopelijk helpt deze 'afspraak' hem en jullie!