Als je moet aankomen, kom je dan mooier aan als je tijdens het aankomen sport?

Ik heb momenteel nog ondergewicht maar ben bezig met aankomen naar een gezond gewicht. Ik vroeg me af of je mooier aankomt (dus betere verdeling, proporties), als je tijdens dit proces sport. Of maakt dit niets uit voor je lichaam?

En heeft de snelheid van het aankomen ook invloed op het uiterlijk? Stel ik kom 10 kilo in 10 weken aan of 10 kilo in 30 weken. Ben ik dan lelijker bij het snellere aankomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik zou adviseren om een goed dieet te nemen dat boven je dagelijkse behoefte ligt. Bij een goede sportschool kun je zo'n dieet krijgen. Dit valt gemakkelijk te berekenen en zolang je het dieet blijft volgen zul je 100% zeker aankomen.

Daarnaast raad ik je aan om dit in combinatie te doen met sporten. Door te trainen krijg je spieren en zul je meer vorm krijgen. Ik lees dat het jou gaat om 'mooier' te worden.

Ik raad je aan om te beginnen met krachttraining. Squats, deadlift voornamelijk. Wees niet bang dat je eruit gaat zien als een bodybuilder.
Ik raad je aan om met 'zwaardere' kilo's te werken en 12 herhalingen. Zoek een ervaren squatter op en ik garandeer een voller uiterlijk.
Als je met lichte gewichten werkt zal je dit effect niet tot nauwlijks krijgen. Dit heeft te maken met het verschil in testosteron bij mannen en vrouwen maar hier ga ik verder niet op in.

Dus, dieet dat boven je dagelijkse behoefte licht (dit is pittig vooral in de eerste week), train met iemand die ervaring heeft met squatten en deadliften (de rest komt vanzelf qua oefeningen) en wees niet bang om te trainen met wat meer gewicht.
Met deze stappen bereik je wat je in je vraag stelt.

succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je word niet lelijker door aankomen, laat ik dat als eerste zeggen.

Maar zorgen dat je sport, en dat je geleidelijker aankomt is wel beter voor je lichaam.
Door te sporten en genoeg te eten, zorg je dat je wat meer spieren krijgt, en je bent natuurlijk met je gezondheid en conditie bezig.
Natuurlijk niet te gek maken, maar bijvoorbeeld 3x in de week een half uurtje gaan wandelen/joggen en 2-3x 30-60 minuten sporten is prima.

Je kunt beter 10 kilo in 30 weken aankomen dan 10 kilo in 10 weken. Bij snel aankomen heb je een kans dat je huid het niet bij kan houden en dat je striae krijgt (wat je ook wel eens bij o.a. zwangere vrouwen ziet).
En geleidelijk is natuurlijk altijd beter voor je lichaam. Dus als je bijvoorbeeld nu 1500 kcal eet, en dit is te weinig, dan ga je eerst 1600 eten, week erna 1700 etc.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over de striae had ik nog niet eens nagedacht, dat is ook erg belangrijk. Maar bij de hulpverlening waar bij ik zit om aan te komen moet ik iedere week 1 kilo aankomen, en dat is dus de 10 kilo in 10 weken. Voor een gezond gewicht moet ik dan nog minstens 15 kilo. Betekent het dat ik met het tempo dat ik ´moet´ aankomen striae ga krijgen?
Ritsuka
10 jaar geleden
ah, je hebt speciale begeleiding, die zullen het waarschijnlijk wel weten.
als je erg dun bent, speelt dit volgens mij nog niet zo hoor, met die striae.
Of je striae gaat krijgen is niet te zeggen, je kunt in elk geval lekker je huid insmeren met een goede bodycreme elke dag of zo. Ik heb verder niet veel ervaring met mensen met ondergewicht die aan moeten komen, dus ik denk dat je het beste gewoon de adviezen kunt volgen van de hulpverlening. die mensen zijn er voor opgeleid, ik ben maar gewoon een persoon die een beetje van voeding en sport weet wegens interesse er in.
Ritsuka
10 jaar geleden
het belangrijkste voor jou is nu werken aan je gezondheid. zorgen dat je genoeg voeding binnen krijgt, zodat je hersenen weer beter gaan werken, je spieren en organen zich kunnen herstellen etc.
Zodra je aankomt, gaat je lichaam gebruik maken van de al geprogrammeerde vetcellen om daar vet op te slaan. Voorbeeld: je bent erg mager maar je hebt altijd al een ''buikje'' gehad. Dan mag je dus ervan uitgaan dat er op je buik straks meer vetten worden opgeslagen omdat jouw vetcellen daar al geprogrammeerd zijn. Ik ben dan de andere kant op gegaan; ik ben 80 kilo kwijt maar terug op gewicht komen is bijna het zelfde principe. Eiwitrijk eten en inderdaad sporten. Géén cardio!!! Alleen spieropbouwende activiteiten i.c.m bulkvoedsel (kipfilet-schotels, pasta's e.d)
Mocht je meer info willen, mag je het me altijd vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Directe antwoord op je vraag: Ja! Waarom? Je krijgt waarschijnlijk een speciaal dieet waarmee je dus aankomt. In de voedsel zitten dus stoffen, vitaminen etc in waardoor je aankomt. Juist doordat je erbij gaat sporten wordt veel vet wat aankomt omgezet naar (mooie) spieren. Veel harde sporters eten ook veel voedingen die jij nu ook gaat eten. Juist om aan te komen en hiermee meer spieren te kunnen kweken.