Welke shake(s) zou ik kunnen pakken?

Ik ben 17 jaar, weeg 57 kilo en ik ben 1,80 meter lang. Ik ben dun en ik wil graag wat dikker/voller, en zwaarder worden. Daarbij wil ik dan ook graag gespierd zijn. Welke shake is dit geschikt voor mij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom niet gewoon met gezonde voeding, dan weet je wat je eet, neem eens contact op met een diëtist(e).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn vraag is welke ik zou kunnen pakken, en niet wat ik moet doen om aan te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb Mass Perfection van Body&Fit. Dat is niet heel duur en er zitten veel koolhydraten in en ook redelijk wat eiwitten, dat is uiteraard een aanvullen op mijn normale voeding en geen vervanging.
Ritsuka
10 jaar geleden
zoals ik in mijn antwoord al zeg, met shakes alleen ben je er niet. ze zijn inderdaad als aanvulling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koolhydraten krijgt bijna iedereen al veel te veel binnen,
als je wat wilt nemen neem dan een goeie eiwit shake,
maar het belangrijkste zijn goeie dierlijke vetten en die zitten niet in shakes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk wel aan je nieren bij eiwitshakes, als je per se shakes wil gebruiken.
Op je zeventiende ben je trouwens nog helemaal niet uitgegroeid in de breedte. Slecht idee, die shakes. Overleg toch echt liever met een diëtist als je je gezondheid wil laten meetellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ik denk niet dat ik nog meer zal groeie in de breedte. Ik ben al heel mijn leven lang dun geweest, dus het kan niet zo zijn dat ik opeens groeie qua breedte.

Antwoorden (2)

Van shakes word je niet gespierder. Daarvoor moet je toch echt trainen, in combinatie met goed eten.
Wat je beter kan doen (veel goedkoper ook) is gewoon meer gaan eten.
Ik weet niet wat je nu op een dag eet?
Stel je eet 2 boterhammen met ontbijt, maak daar 3 van.
Doe roomboter op je brood, smeer een wat dikkere laag pindakaas, ga meer noten eten, en dingen als volle melkproducten.
Gewoon langzaam opbouwen en meer gaan eten, en daarbij gaan sporten als je ook gespierder wilt worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus al je porties wat vergroten kan helpen als je zwaarder wilt worden.
Kijk ook hier eens: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Vul je gegevens in bovenaan (op metric zetten)
Draai daaronder aan de schijven om je activiteiten in te voeren.
Nu zie je linksbovenin 2 getallen. De 2de (TDEE) moet je hebben.
Dit moet je eten om op gewicht te blijven.
Jij wilt graag aankomen, dus dan kun je het beste een klein beetje (200-500) kcal boven dit getal gaan eten.
Dan zul je geleidelijk aankomen.

Het kan moeilijk zijn om aan dit getal te komen, daarom kun je dit het beste langzaam opbouwen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alvast bedankt
Maar ik ga wel over een week beginnen met fitnesse.
Ik zelf kan niet/weinig eten in de ochtend. Waarom, dat weet ik niet.
Daarom is het moeilijk voor mij om heel de dag goed te eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap er niks van dat website die u me gaf, maar dank je wel
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat snap je niet van die site? Ik weet niet of mijn uitleg duidelijk genoeg was, maar je moet aan die schijfjes draaien om alles in te voeren, dus muis erop en ingedrukt houden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Niet kunnen eten in de ochtend is inderdaad lastig. Je kunt kijken voor van die dingen als drinkontbijt, of een smoothie, dat krijg je vaak wat makkelijker weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De site is in het engels.
Ja een smoothie zou wel goed zijn. Dank u
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb een plaatje gemaakt met uitleg erbij, heb je hier wat aan?
http://i40.tinypic.com/xdwktt.jpg
Om puur op je vraag te antwoorden: Een eiwit-shake is de beste shake die je kunt nemen om spieren te kweken (vb de Whey-shakes van Bodyraise of van Xcore).

Uiteraard moet ik er ook bij zeggen, dat je ook een goed voedingsschema en trainingsschema moet opstellen. Als dit in orde is, is een shake een goeie aanvulling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar is dat niet zo dat eiwitshake er voor zorgt dat he spieren groter worden. Wat ik wil is dat ik iets dikker word ej daarna mijn spieren. Want als het alleen spieren groeien. Dan zie ik er dun gespierd uit.
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je wilt dat je spieren groter worden, moet je ze gebruiken. Van meer eiwitten consumeren krijg je niet spontaan grotere spieren, je lichaam gebruikt het gewoon als energiebron en bouwstof.
Als je dus spieren getraind hebt, en daarnaast consumeer je genoeg eiwitten (via shake of andere eiwitbron), dan word het eiwit gebruikt om je spieren te herstellen en te laten groeien.
Maar als jij verder niks doet, dan word het gewoon gebruikt voor energie, of opgeslagen als vet.