Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Chiazaad ook een bulkvormer?

Ik heb pds en ben op zoek naar een goede bulkvormer..zonder chemische stoffen oid.Psylliumvezels werkten goed bij me maar ik had verschrikkelijk last van bijwerkingen..{winderigheid,buikpijn,steken,opgeblazen buik} ik heb hele gevoelige darmen.Ik ben dus op zoek naar een alternatief..

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik zoek dus iets wat de ontlasting zacht en bij elkaar houdt en zorgt voor een regelmatige stoelgang..heb erg veel last van keutels..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Chiazaad bevat per 28 gram ( 1 ounce ) 11 gram vezels. Aanbevolen wordt tussen de 30 en 40 gram vezels per dag te gebruiken. Een goede aanvulling dus. Chia Zaden absorberen veel vocht. Belangrijk is zeker anderhalve liter water te drinken per dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook pds en gebruik op advies van mijn arts Fibrex. Dat helpt mij erg goed. Je moet er wel goed bij drinken. Google maar eens op Fibrex. Het is online bij diverse winkels te koop maar ook bij sommige drogisten en bij reformwinkels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding