In welk fruit zit het minst suiker?

Dus goed om aftevallen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Ritsuka
11 jaar geleden
1-2 porties fruit, en verder gewoon veel groente, en genoeg eiwitten, en een beetje gezonde vetten.
kom je al een heel eind mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fruit niet schrappen als je wilt afvallen: fruit vult goed en bevat essentiële voedingsstoffen.

Het beste antwoord

Fruit is gezond, maar sommige vruchten bevatten vrij veel suiker. Bessen behoren tot één van de vruchten met het laagste suikergehalte. Ook de honingmeloen behoort tot de top-10 vruchten met het minste suiker. Als u voorzichtig wilt zijn met het eten van suiker, maar toch een zoete vrucht wilt, dan zijn bessen een prima alternatief. Bessen smaken bijvoorbeeld goed in muesli bij het ontbijt. Geen prima alternatief is de banaan met meer dan 21 gram koolhydraten per 100 gram. Ook druiven (16 g), appels (11 g) en sinaasappels (9 g) zijn in dat geval niet aan te raden.

Top-10
1. avocado - 0,4 g koolhydraten per 100 g
2. rabarber - 1,4 g
3. limoen - 1,9 g
4. papaja - 2,4 g
5. braam - 2,7 g
6. acelora - 3,6 g
7. framboos - 4,8 g
8. duindoorn - 5,2 g
9. honingmeloen - 5,3 g
10. aardbei - 5,5 g
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer van de ongemotiveerde minnen. +je van mij