Wat is Intermittent Fasting?

Hoi,

de laatste tijd is deze principe (Intermittent Fasting) erg populair aan het worden bij bodybuilders maar wat is dit nu eigenlijk?

Kan iemand mij eens uitgebreid en helder uitleggen wat Intermittent Fasting nu eigenlijk inhoud?

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Intermittent Fasting is simpel gezegd een periode van “vasten” (= niet eten) gevolgd door een periode van eten. Het is meer een voedingsstijl dan een dieet. Het doel ervan is een gezonder lichaam te krijgen.
Eigenlijk doet iedereen al een vorm van vasten tussen eetmomenten door; bijvoorbeeld wanneer we gaan slapen. Stel je hebt de vorige avond om 22:00 gegeten, en de volgende ochtend eet je weer om 08:00. Je hebt dan in totaal 10 uur gevast.
Hoe lang je bij Intermittent Fasting niet eet is afhankelijk van de vorm die je kiest. Zo is er “The Warrior Diet”, waar dagelijks 18 tot 20 uur wordt gevast. Bij “Alternate Day Fasting” wordt er om de dag gevast, en bij “Eat Stopt Eat” wordt er 1 of 2 dagen in de week gevast.
Amadea