Kun je een pot bonen die tot 2008 houdbaar is nog eten zonder ziek te worden? Ziet er nog prima uit.

Het is het merk waar je de groenten van moet hebben ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag merken noemen. Bonen. . . Kost geen euro. Koop toch nieuwe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wat een jaar over de datum is moeten wij van mn moeder weggooien,pas nog een paar potjes groente weggegooid.
Ook goulash,sausjes en dat soort dingen.
Kan je toch beter geen risico mee nemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Hetkapitaal. Witte Bonen in een glazen pot.
Gedroogde peulvruchten gaan eeuwig mee als je ze goed bewaart. Alleen duurt het gaar maken steeds langer.

Het beste antwoord

het is wel crisis maar nog niet zoo erg...mogelijk zijn ze nog te eten maar dde kans is groot dat de smaak niks is.wanneer ze na verhitten nog goed ruiken kun je geluk hebben.zelf zou ik het risico niet nemen er meer dan 1 hapje van te eten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een paar maanden over de datum kan bij bonen nog wel, maar ruim 4 jaar is wel erg ver. Er staat niet voor niets een houdbaarheidsdatum op toch ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zien, ruiken, proeven
Een THT-datum is de datum tot wanneer de fabrikant garandeert dat het product goed van kwaliteit is.
Heel vaak echter kan zo’n product, mits in de originele, ongeopende verpakking, maanden, soms zelfs jaren later nog prima gegeten of gedronken worden. Dit is afhankelijk van hoe het eruit ziet, ruikt en natuurlijk smaakt. Zo zijn afbakbrood en sauzen, groenten en soepen in glazen potten tot enkele weken na de THT-datum meestal nog uitstekend eetbaar. Groenten en soepen in blik, rijst en gedroogde pasta vaak een paar maanden en frisdrank, jams en chutneys zelfs enkele jaren.
Het zat in een pot en dan heb je wel de invloed van het licht itt in een blik. Je kunt het openmaken en er aan ruiken. Die datum is er op gezet zodat duidelijk is dat je TOT die datum de garantie hebt dat het product goed kan zijn. Daarna kan het langzaam in kwaliteit achteruit gaan.

We kunnen nooit zeggen of je er wel of niet ziek van kan worden want dat ligt ook aan je weerstand (bij het zalmverhaal van Foppen uit Harderwijk werd ook niet iedereen ziek).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tja. nou.
Zolang de deksel niet bol staat, is de inhoud niet bedorven. De smaak zal echter wel achteruit gegaan zijn.

Niets zo lang houdbaar als eten in blik. Soms wel 10 of 20 jaar, en dat staat dan zelfs officieel op de verpakking als houdbaarheidsdatum. Maar in de praktijk kan het soms nog veel langer houdbaar blijven, zelfs tot 50 jaar!

Kant-en-klaar houdbaar voedsel
Er zijn diverse soorten voedsel verkrijgbaar die met name geschikt zijn als noodvoedsel of noodrantsoen. Denk hierbij aan pakjes NRG-5, BP-5 repen, Katadyn voedselpakketten, kant-en-klaar maaltijden van Mountain House en Wise Company,