Hoeveel extra calorieën heb ik dagelijks nodig om in spiermassa bij te komen?

Ik ben er bijna 23, ik ben 1m81 groot en weeg ongeveer 60kg.

Ik train 6 dagen per week; maandag, woensdag en vrijdag doe ik telkens anderhalve uur kracht training, dinsdag, donderdag en zaterdag doe ik cardio, ik loop dan telkens 30 minuutjes in het bos en zondag is mijn rustdag...

Mijn BMR = 1637,52 kcal

Hoeveel extra calorieën (kcal) zou ik dan erbij moeten eten om in spiermassa aan te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Weet je zeker dat je die berekening goed hebt gedaan? Want bij die hoeveelheid en intensiteit trainen zou je verwachten dat je BMR veel hoger moet liggen. Wat je sowieso moet doen is in de formule het gewicht invullen wat je WILT wegen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je al een gezond eetschema hebt met voldoende eiwitten?

Antwoorden (1)

Je hebt een fors ondergewicht, of wel, je verbruikt veel meer calorieën, dan je met je voeding binnen krijgt.
Door te trainen krijg je er zeker spiermassa bij, maar dan moet je wel voldoende eten.
Ik zou eerst eens een beetje minder gaan trainen, b.v. om de dag en daarbij extra gaan eten.
Want zo schiet het niet op.
Dan komt er ook nog bij, heb je een langzame of een snelle verbranding.
Pas als het redelijk in evenwicht is, kan je eens gaan rekenen hoeveel calorieën nu nog echt nog nodig is.
Heb je een erg snelle verbranding, dan wordt het nog best wel lastig, dan kan je eten wat je wil, zonder een gram aan te komen.