hoeveel calorieen heb ik per intensieve beweging dagen nodig?

Hallo vraagje ik ben een gozer van 23jr en ben 177lang en weegt 71kg en ben redelijk tot behoorlijk gespierd vooral in zn armen nu een vraag ik beweeg enorm veel wat is mijn calorie behoefte op sportdagen? ik doe 43min crostrainer 550cal en krachtraining een uur lang 10 apparten dat zou rond de 900calorieen samen zijn die ik met het gehele sport verbruik voor de rest loopt ik nog veel 1,5uur per dag dus verbruik is minimaal zon 1300calorieen! in rust moet IK minstens 2700 cal eten en 3,000 cal lijkt voldoende tezijn weet u hoeveel die op sportdagen nodig heeft aangezien als de spieren warm zijn ook nog extra veel verbruiken? MIJN stofwisseling is door het sporten vaak razend snel graag u advies

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Ritsuka
11 jaar geleden
hoe kom je aan die verbrandde kcal waarden? toch neit van het apparaat he? want die schatten het altijd veel te hoog in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
das een inschatting denk niet dat ik minder verbrand zo wel dan is me rust stofwisseling zelfs 3000 cal lijkt me nogal veel majah het kan mogelijk zijn doordat ik zo extreem beweeg natuurlijk en ook ong behoorlijk wat spiermassa heb vanmezelf geen snelle stofwisseling majah miss omdat ik hem goed optijd energie geef
Ritsuka
11 jaar geleden
ik weet ook niet of je een echte kcal kan zeggen van hoeveel je moet eten. Het is vooral een kwestie van naar je lichaam luisteren, je merkt vaak snel genoeg of je meer nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou priscilla, gozer, dat is een ingewikkelde vraag...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke ja ik heb vaak last van een lage bloedsuikerspiegel als die op 6.0 staat voel ik me super goed en heb ik volgens mij voldoende energie keer had ik veel eiwitten genomen en stond die alsnog daarop dus heefniet altijd met de koolhydraten verbrand als die op 5,4 of lager staat voel ik me ook honger en duf ik heb minstends 4000 nodig heb echt het gevoel 4000 a 4500 is wel erg veel maar kan dat mogelijk zijn als je sochtends en smiddags keiveel eet..
heb tijdje 5000 gegeten dat was gevoel dat het teveelwas was daar ook van aangekomen toen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je lijkt er zelf verreweg het meest van af te weten meneer priscilla

Antwoorden (1)

Dat is een behoorlijke intensieve sport training, ik ben geen specialist maar rond de 3100-3200 op zo'n intensieve sportdag is wel aan te raden.

Toegevoegd na 30 seconden:
En ik denk niet dat de gebrande calorieen accuraat zijn!