Welke fruit en groenten bevatten zeer weinig of totaal geen suiker?

Beste mensen,

aangezien ik kamp met reflux (maagzuurproblematiek) probeer ik zoveel mogelijk verzadigde vetten en ook suikers te vermijden (inclusief suikers in fruit: fructose).

Ik vroeg mij af welke groenten en vruchten (+ fruit) bevatten zeer weinig tot geen suiker?

Weet iemand zo'n lijst die ik terug kan vinden of kunnen jullie ze opnoemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is zeer weinig want geen suikers ga je niet vinden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lager als 3gr per 100gr voedsel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie heeft jou het advies gegeven om weinig glucose(fructose) via groente en fruit + verzadigde vetten te vermijden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niemand, ik merk het van mezelf...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zelf diagnose raakt kant nog wal. Als je groente en fruit en zelfs de nodige verzadigde vetten bant, maar wel elke dag maagzuur remmers gebruikt ( wat het alleen maar erger maakt ) dan is zelf dokteren misschien wel het slechtste wat je kunt doen. Misschien dat een combinatie van vetten, koolhydraten en eiwitten tegelijkertijd maag problemen kan geven, maar afzonderlijk niet.. Ga eens naar een voedingsspecialist ( geen klassieke diëtist ) en laat je daar eens informeren over goede en slechte voedsel combinaties. Maagzuurremmers verlichten tijdelijk maar na het gebruik is de hoeveelheid zuur in de maag juist verhoogt. En dat wil je juist niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet je dan dat na het gebruik van maagzuurremmer de hoeveelheid zuur in de maag juist verhoogt? Heb je een wetenschappelijk bewijs?

Het beste antwoord

Als het echt lager dan 3,0 gram suiker per 100 gram voedsel moet zijn, en je hoeft alleen maar te letten op de suikers (en niet zuurtegraad) zul je niet blij worden van 't lijstje fruit dat je mag.. Je mag dan namelijk:
- Mandarijnen (bevat 1,7 gram suiker per 100 gram)
- Limoen (bevat 1,9 gram suiker per 100 gram)
- Geschilde citroen (bevat 3,0 gram suiker per 100 gram)
- En misschien kunnen de verse cranberries nog.. (bevat 3,5 gram suiker per 100 gram)

Maar je vertelt er niet bij dat het geen zure dingen mogen zijn, en volgens mij kun je dat op dit moment niet hebben.

Er zijn wel een heleboel groentes die je wel mag!
Onder andere venkel, koolrabi, veldsla, cassave, olijven, ijsbergsla, witlof, boerenkool, bruine bonen, paksoi, taugé, tuinbonen, snijbonen, kikkererwten, champignons en witte bonen bevatten 0,0 gram suiker! Wat ik zelf lekker vind, zijn tomaten (0,9 gram suiker per 100 gram), in grove stukjes gesneden, met een beetje zout. Hoop dat je dat zout wel mag, want ik vind 't heerlijk!

Zie bron, je zult er echt wat aan hebben. En succes met kokkerellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+10, het mogen inderdaad geen zure noch pikante (scherpe) producten zijn...

Andere antwoorden (2)

Fruit met relatief weinig suikers zijn:

Frambozen (4,7), papaya (5,9), watermeloen(6,2), grapefruit (6,9)

Tussen haakjes het aantal grammen per ons

Toegevoegd na 3 minuten:
En hier nog een lijstje met groentes

http://www.livestrong.com/article/5376-lowsugar-vegetables/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meloenen zijn over het algemeen bekend om hun lage suikergehalte al weet ik nief of ze GEEN suiker hebben. Anders maar blikfruit die speciaal alle suiker heeft laten weghalen of aspartame.