Weet iemand hoeveel je per week afvalt door 5/6 kleine maaltijden per dag te eten?

Ik wil met een dieet beginnen waarvan je ongeveer 800/1000 calorieën binnen krijgt door 5/6 kleine maaltijden per dag te eten.
Daarnaast wil ik iedere dag een half uurtje op de hometrainer fietsen.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel kilo ik ongeveer per week ga afvallen als ik dit dieet ga volgen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
paulus811
11 jaar geleden
Het hangt er ook wel erg vanaf hoeveel overgewicht je nu hebt. Maar als je dit consequent volhoudt, moet 1,5 kilo per week niet onmogelijk zijn. Probeer van dat half uurtje een uur te maken, desnoods om de dag. Pas na ongeveer 20 minuten begin je vet te verbranden en dan stop je al weer. Een vol uur achter elkaar fietsen is veel efficienter dan 2x een half uur.
Ritsuka
11 jaar geleden
je eet VEEL te weinig op deze manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geplande voedingspatroon is zeer ongezond en je zult er uiteindelijk gewoon terug van verdikken( jojo-effect).
Ritsuka
11 jaar geleden
en onmogelijk te zeggen of je gaat afvallen zonder te weten wat je precies eet, hoeveel je weegt en wat je lengte is.
Maar onder de 1200 kcal zitten is een slecht idee, een gemiddelde vrouw heeft 1800-2000 kcal nodig, een man iets van 2300-2500 op een dag.
Ritsuka
11 jaar geleden
@paulus: niet helemaal waar, dit is vooral voor steady-state cardio. Met krachttraining en HIIT start de vetverbranding veel eerder, het heeft er ook veel mee te maken met wat je eet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krachttraining is veel efficiënter en ook mooier.
http://www.slank-en-sterk.nl/
Ritsuka
11 jaar geleden
Een combi van krachttraining en cardio werkt vaak het beste, maar niet als je eet zoals de vraagsteller. Dan krijg je veel te weinig voedingsstoffen binnen en gaat het lichaam de eigen spieren afbreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom ook die website, het gaat voor een groot deel over eten en begint met:
"Afslanken met meer, vaker en vetter eten"
(koolhydraten vervangen voor vetten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
A. Dit dieet ga je niet volhouden B. Het is zowel lichamelijk als geestelijk ongezond C. Uiteindelijk kom je meer aan Dus niet doen, laat je eerst maar eens informeren door iemand met verstand van voeding!

Het beste antwoord

Uitgegaan van dat je normaal gesproken 1800/2000 calorieën verbruikt en nu 800/1000 in gaat nemen. Dat is dus ongeveer 1000 kcal minder per dag. Ook wil je iedere dag een half uurtje op de hometrainer fietsen. Dit zal ongeveer 200 kcal extra zijn. Dat is dus ongeveer 1200 kcal per dag minder. In een week is dat 8400 kcal. Om een kilo lichaamsgewicht kwijt te raken moet je 7777 kcal in de min staan. Aangezien je lichaam iets zuiniger om zal gaan met energie aangezien het minder energie binnen krijgt zal dat uiteindelijk ongeveer één kilo vet per week zijn.

Er zijn een aantal aandachtspunten. Als je meer dan één kilo per week kwijt raakt dan ben je spierweefsel aan het verliezen. Dat is nutteloos en werkt uiteindelijk zelfs averechts (hoe minder spierweefsel hoe minder calorieën per dag je verbruikt hoe makkelijker je dus straks weer aankomt). Om dit tegen te gaan zal je iets meer moeten eten. Spierweefsel is heel verradelijk. Het bevat namelijk heel veel vocht. Je komt met spierweefsel dus makkelijk heel snel aan of je valt heel snel af. Maar dit is niet wat je wilt.

Bedenk ook dat 800/1000 lastig vol te houden is, zeker met iedere dag op de hometrainer. Het is dan verstandig om iets koolhydraatrijks te eten na het gebruik van de hometrainer. Dit zorgt ervoor dat je glycogeenvoorraad op peil blijft. Dit is zeg maar je directe energievoorraad. Als die uitgeput raakt, dan hou je het fietsen niet meer vol (de bekende man met de hamer). Die glycogeenvoorraad kan je het beste aanvullen na het sporten.

Kortom richt op één kilo per week met dit dieet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

o de eerste week zul je wel een paar kilo afvallen,de 2de ook nog. Maar je gaat veel te weinig eten. 1000 cal is veel te weinig. Het gevolg hiervan is dat je lichaam op de spaarstand gaat, dus alles vasthouden wat binnenkomt. Ga je daarna weer meer eten dan blijft je lichaam dat ook vasthouden, want wie weet duurt het weer een tijd voor er weer voldoende voedsel binnenkomt. dat is het jojoën dus.
Ga eens uitzoeken wat wel verstandig is om te doen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anneliez heeft gelijk. Bovendien zul je je ook heel flauw voelen als je zo weinig eet. Zo'n dieet is pure roofbouw op je lichaam!
dat is zo persoonlijk, daar is geen zinnig antwoord op te geven.
ik kan je wel vertellen hoe je per week 1 kilo BLIJVEND kan afvallen...
wat je moet doen is gezond en normaal, dus niet heel weinig..., eten en daarnaast bewegen door iedere dag een wandeling te maken.
als je dat 2 maanden volhoudt, dan val je gegarandeerd 9 kilo af en met een beetje geluk 10 ! als je maar normale hoeveelheden GEZOND eet en dagelijks blijft bewegen !
als je ook nog fietst bijvoorbeeld dan gaat het misschien nog een beetje sneller.

succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dit werkt alleen als je eerst heel ongezond at en niet bewoog, en 1 kg per week is wel erg optimistisch. Gaat in de praktijk vaak niet lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ritsuka: het is mij zelf een paar jaar geleden wel gelukt en inderdaad: te weinig bewegen werd dagelijks, dat was het verschil, dus in de praktijk lukt het wel ! maar @kitten, als je dat al doet, dan is er dus geen verschil, blijft de vraag: moet je wel afvallen, of ben je op gewicht ?