Ik val af terwijl ik hetzelfde eet als normaal, hoe kan dit?

Ik vraag me af hoe dit kan. Ik eet misschien zelfs nog iets ongezonder.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je eet hetzelfde als normaal, maar: 1. Drink je ook hetzelfde als normaal? 2. Beweeg je ook hetzelfde/evenveel als normaal? Als er écht niets is veranderd en het is een flink verschil, zou ik toch even bloed laten prikken.

Misschien heb je last van stress, kan je spontaan van afvallen.

Raadpleeg je huisarts, zou ik adviseren als je twijfelt dat er wat aan de hand is. Van "onbedoeld gewichtsverlies" is volgens onderstaande site sprake bij gewichtsverlies van 10% of van het oorspronkelijke gewicht ontstaan in minder dan 6 maanden, meer dan 5% gewichtsverlies in de afgelopen maand, of een BMI kleiner dan 18,5 en kleiner dan 20 voor mensen ouder dan 55 jaar. Mogelijke oorzaken die op die site worden genoemd (van elk punt worden voorbeelden gegeven): * Vermagering ontstaan door een onvoldoende voedselinname * Vermagering ontstaan door onvoldoende opname (absorptie) van voedingsstoffen * Vermagering ontstaan door een verhoogd energiegebruik * Vermagering ontstaan door verlies van voedingsstoffen Het overzicht is niet uitputtend.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekte...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100