Donkergroene ontlasting door het eten van Chlorella, is dat normaal?

Hallo,

ik doe nu sinds 3 dagen bij mijn warme maaltijden zo'n 5 à 10 gram Chlorella poeder... Ik eet dagelijks 2x warm, dus dat komt op maximum 20gram per dag... Maar dag nadien heb ik een donkergroene ontlasting, als ik met dit product stop dan gaat dat over, de vraag is: kan dat donkergroen-kleurig ontlasting op lange termijn kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
net zoiets als dat je spinazie eet, dan word het ook groen.
Geen idee of het kwaad kan, eet je het volgens de instructies op de verpakking? dus niet te veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20 gram per dag!! Waarom zoveel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ivodepivo, 20gram is dat veel? Hoeveel moet ik dan volgens jou gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor merk gebruik je? Wat is de inhoud van de capsule of tablet? 20 gram is veel en volgens mij ben je dan heel snel door je inhoud heen. Weet je zeker dat je 20 gram gebruikt?of vergis je in de miligram naar gram omrekening. Als je mij dat kan vertellen kan ik je ook vertellen wat een goede en veilige inname is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik geen tabletten! Ik zei toch poedervorm?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het merk is "Chlorella Pyrenoidosa"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 a 3 gram per dag is meer dan voldoende. Als je teveel gebruikt wordt het niet opgenomen zie je ontlasting
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey ivo, alvast bedankt voor je tip, ik zal in het vervolg inderdaad max. 2 à 3 gram gebruiken dagelijks...

Het beste antwoord

Ja, chlorella is een groene alg, dus het is niet ongewoon,dat daardoor je ontlasting groen kleurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

via een engelse site kwam ik hierachter: Chlorella

ziekte vechtende dosis: 10 gram / dag
Onderhoudsdosering: 5 gram / ​​dag
Bovengrens: er is geen bovengrens, maar er wordt aanbevolen chlorella geleidelijk in uw dieet in te voeren en let op op uw ontlasting. Aangezien de chlorella kan leiden tot milde diarree bij sommige personen, introduceer het langzaam. (Je lichaam past zich aan over een periode van enkele weken, zodat je meer kunt nemen.)

Er is geen kwaad bij het nemen van meer. Het belangrijkste wat je zal opvallen is dat je ontlasting groen wordt. Dit is een indicatie dat je een flinke dosis chlorella en spirulina binnenkrijgt via je dieet. Als je ontlasting niet groen is, krijg je niet genoeg binnen.

Oftewel je doet het goed. je ontlasting is groen, dus volgens deze site krijg je genoeg binnen, maar ik zou het zelf wel iets minderen (20 gram is 2x ziekte vechtende dosis, te veel is zelden goed.)

zie de site voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het misschien verstandiger om het bijvoorbeeld 2 weken wel en 2 weken niet te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelf zou ik het gewoon minderen tot +- 7 gram per dag. volgens de bron, als je even doorleest, is het aan te raden het ten minste een jaar lang uit te proberen omdat het tijd vergt om zijn effecten uit te oefenen. Zij adviseren om het elke dag (voor de rest van je leven) te nemen om goed en gezond te blijven. zelf gebruik ik het niet, dus ik kan niet zeggen wat mij beter bevalt.