Hoe kan het dat ik weer aan ben gekomen?

Ik ben sinds 5 weken bezig met afvallen, eerst ging het goed, toen ben ik in 2 weken 1,8 kg kwijtgeraakt. Maar toen het pasen kwam toen is het er allemaal weer bij aan gekomen. Daarna dacht ik, ik begin weer zoals normaal, halfuur hardlopen per dag, gewoon anderhalfuur fietsen per dag, en geen middageten. maar ik bleek aan te komen!. ik ben een 1 kg aangekomen. Het is nou wel zo dat ik als ik dan om 4 uur thuis kwam van mijn werk, ik dan wel me vol at. Dus nu is mijn vraag?, hoe kan dat?, en hoe krijg ik het er af?.

Toegevoegd na 25 minuten:
en zou het goed zijn om dan 6x per dag te eten, zoals je wel is op programma's ziet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen middageten en 's middags na je werk je maag vol krijgen is de oorzaak. Probeer gedurende de dag ervoor te zorgen dat je geen lege maag krijgt, maar ook dat je je niet helemaal vol eet.

Je doet er goed aan om te blijven bewegen, hou dit vol!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het dan ook goed, zoals ze zeggen om 6 x per dag te eten, en dan kleine beetjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja 3 maaltijdjes en 3 tussendoortjes zoals bijv. fruit of komkommer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
komkommer is dan niet de beste keuze, omdat dat heel weinig waardevolle voedingsstoffen bevat. Fruit is wel een goed tussendoortje, maar als je iets anders wilt dan fruit is een bruine boterham de beste optie. Volkoren is nog beter, want hoe bruiner het brood, hoe langer het duurt voordat je weer honger voelt.

Andere antwoorden (3)

begin eens met geen maaltijden over te slaan, en voldoende te eten. Als je te weinig eet krijg je het jojo-effect omdat je lichaam in de spaarstand gaat zo gauw er iets meer binnenkomt dan het gewend was.
Als reserve voor als het weer mindeer binnenkrijgt dus
Gezond eten en drinken niet te weinig niet te veel, bewegen doe je al genoeg, dus dan moet het lukken. De eerste week raak je trouwens in verhouding het meeste kwijt, maar dat is vaak alleen vocht
12 jaar geleden
WAT ben je afgevallen dan? Zeer waarschijnlijk veel spiermassa. Kan zomaar 30-50% van die kwijtgeraakte 1,8Kg zijn. Door minder eten een verlaagd metabolisme, dus wat je dan eet zet zich sneller in vet om. Alleen, of zoveel mogelijk lichaamsvet verbranden met maximaal behoud van spiermassa (spiermassa is serieus heilig als je vet wilt verbranden) is heel erg moeilijk, heb je veel kennis voor nodig.
Er zijn teveel variabelen om jou zomaar een pasklaar antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijke vraag (kijk maar naar aantal mensen die dieten volgen). In het algemeen: gewicht altijd op hetzelfde tijdstip met dezelfde (bij voorkeur geen) kleding wegen met dezelfde weegschaal. Gezond en gevarieerd eten is goed. Bewegen is (als je het blijft volhouden) zeer goed, want extra calorieën verbranding. Geen vette happen, geen snoep of gebak en zeker niet vol-eten. Gewoon 1 bord warm eten, normaal ontbijt en lunch en regelmatig drinken (water is heel goe; geen calorieën). Gezonde snacks: fruit. Gewichtsverandering kan vet zijn, maar ook vocht, bv bij vrouwen rond de menstruatie en spieren wegen meer dan vet!.Indien wisselend resultaat: naar de dietist