Vertraagd water mijn spijsvertering?

Na een koolydraat / eiwitrijke maaltijd.. Ik heb ooit gelezen dat de verteringssappen verdund worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, water vertraagd de spijsvertering want de verteringssappen worden minder geconcentreert waardoor de verteringsappen minder effectief kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord van lazyBe is deels waar, maar niet helemaal.
Verdunning vindt inderdaad plaats, maar de maag en de dunne darm absorberen het water zo snel dat het effect slechts van korte duur is.
Overigens, is een bepaalde hoeveelheid water onmisbaar voor een correcte spijsvertering.