Wat gebeurt er als je constant kleine beetjes eet? gaat je maagsluitspier dan constant open staan?

krijg je dan constant maagzuur met als gevolg dat je maagsluitspier constant open of dicht gaat staan? en als een van de twee gebeurt, wat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je maagsluitspier gaat niet constant open staan.

Deze gaat pas open op het moment dat je maag voldoende heeft "gekneed" aan de hele inhoud en dat deze "gereed" is om door te gaan. Dit gebeurt automatisch a.d.h.v. een aantal concentraties die worden waargenomen.

Het maagzuur wordt toegevoegd op het moment dat de pH-waarde van je maaginhoud stijgt. Op het moment dat jij wat eet, zal je pH-waarde stijgen en zal er dus maagzuur worden toegevoegd.