Hoe ontstaat dit verschil in trek?

Vaak heb ik als ik 's avonds in bed lig trek, maar ik eet dan niets omdat het al laat is. Als ik dan de volgende ochtend wakker word heb ik totaal geen zin in eten. Terwijl ik zou denken dat de maag gedurende de nacht nog verder leeg raakt. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat trek niet alleen een kwestie is van wat er in je maag zit, maar vooral ook wat er tussen je oren zit.

Als je al niet wakker wordt met een knorrende maag, (en je dus de dag ervoor nog te laat hebt gegeten - of relatief te laat bent opgestaan natuurlijk) heb je de avond ervoor dus vermoedelijk ook geen echte trek / 'honger' gehad, maar gewoon zin in wat lekkers.