K heb een slechte stoelgang. Momenteel slik k een homeopatische pil maar zonder die pil lukt het gewoon niet (ook na 8 dagen niet). Wat moet k doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 dagen is erg lang. Je moet morgen naar de huisarts.

Antwoorden (9)

Naar de huisarts gaan en andere medicijnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel water drinken en veel vezels eten, kijk even op de verpakking van je pillen of je deze langdurig mag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicijnen zijn niet altijd de goede oplossing.
Mischien moet je op een speciaal dieet.
Als ik jou was zou ik proberen contact op te nemen met een dietiste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huismiddeltjes proberen. Zoals op de nuchtere maag: een glas lauw water drinken, een appel mét schil eten, of drie pruimen eten. Thee van sennapeulen drinken. Alle geraffineerde etenswaren laten staan, dus alleen volkorenproducten consumeren.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met sennapeulen moet je uitkijken, die kunnen schadelijk zijn.
Vezels (brood)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts. Die homeopatische pil zou ik maar even laten staan, wat is dat voor iets? Misschien is die wel niet goed voor je als je 'm lang gebruikt.
De dokter zal vragen naar je voedingsgewoonten en dergelijke, en waarschijnlijk een onschuldig hulpmiddel voorschrijven. Bijvoorbeeld movicolon. Dat is ongevaarlijk, ook op de lange duur. Of magnesiumtabletten. Er zijn een stuk of wat onschadelijke middeltjes die de stoelgang helpen. Gewoon doen, obstipatie is vervelend en slecht voor de inwendige mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een flinke schep lijnzaad in je yoghurt of kwark. Dat helpt ontzettend goed, het zijn heel veel vezeltjes. Je darmen gaan er goed van werken en het is totaal niet schadelijk. Je kunt het o.a kopen van zonnatura.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij. Lijnzaadolie werkt ook goed (b.v.door de sla)
Het kan verschillende oorzaken hebben.
Te weinig vezelrijk eten.
Te weinig drinken
Te weinig lichaamsbeweging.
Te lang de ontlasting ophouden. Uw darmen gaan de aandrang negeren en worden daardoor 'lui'. De ontlasting droogt dan in en wordt hard. Als u vervolgens gaat persen om de harde ontlasting kwijt te raken, kan dat juist aambeien of een scheurtje in de anus veroorzaken.
Spanningen.
Ander voedsel of een vreemd toilet.
Hormonale veranderingen bij zwangere vrouwen. Bovendien komen de darmen tijdens de zwangerschap een beetje in de verdrukking te zitten. Eén op de drie zwangere vrouwen heeft last van verstopping.
Geneesmiddelen met als bijwerking verstopping. Meestal gaat het dan om middelen die ijzer bevatten, pijnstillers met morfineachtige stoffen en om sommige middelen tegen depressie of psychose.
Een bepaalde ziekte, zoals een darmontsteking, het prikkelbaredarmsyndroom (IBS), diabetes of een kwaadaardige aandoening, kan verstopping veroorzaken.
Lees alles over obstipatie in bijgevoegde bron:
fremar
12 jaar geleden
Probeer eens zemelen te eten .
b.v in de yoghurt of de soep.
Niet echt lekker maar wel stoelgang bevorderend.
En veel bewegen en drinken.