ik eet heel veel maar val af hoe kan dat? ik ben 1,93 en weeg 63 kilo

Toegevoegd na 7 minuten:
ik ben 18:P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow ik ben 16 1.70 en 66 kilo :p dik verschil

Antwoorden (5)

Misschien heb je een snelle stofwisseling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je een jongen/man bent. Misschien ben je nog in de groei en moet je nog meer eten dan je nu al verbruikt.
Je verbruikt heel veel calorieën als je ook veel inspanningen verricht. Misschien ben je een heel actieve sporter. In ieder geval heb je waarschijnlijk een snelle verbranding. Misschien mankeer je iets, ik heb wel eens gehoord dat het aan je schildklier kan liggen. Maar de enige die je hier echt iets zinnigs over kan zeggen zal toch je eigen huisarts zijn.
Om te kijken of je wellicht te licht bent en eerlijk gezegd lijkt mij dat ook wel het geval moet je ook eens kijken hoe je quetelet index is. Kijk maar eens op onderstaande site.
12 jaar geleden
Hi, veel mensen zouden jaloers zijn op je....maar goed dat is je vraag niet en ik kan me zo voorstellen dat t voor jou niet zo prettig is.

Wat ik me afvraag: is dit altijd zo geweest, dus veel eten en afvallen of is het iets recents? In geval het iets recents is, zou ik naar de huisarts gaan. Dan moet er gekeken worden wat de oorzaak kan zijn.
In geval je dit altijd al hebt, dan heb je een hele snelle stofwisseling. Mocht je willen aankomen, kun je een afspraak maken bij een dietiste (eventueel via de huisarts ivm vergoeding). Zij kan je verantwoorde adviezen geven hoe je kunt aankomen zonder de hele dag patat, kroket en frikandellen te eten.

Succes en fijn weekend!
Ps je leeftijd is trouwens ook geen inbelangrijke factor, als puber kun je nl meer eten dan als volwassene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avocado's staan er om bekend dat ze heel vet zijn, maar wel 'goed' vet en boordevol andere vitamines en mineralen. Bijkomend voordeel; ze werken ook nog eens voor een goede stoelgang ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er ook aan wat je eet. Leef je gezond. Als je rookt of blowt kan je daar ook mager door blijven , helemaal als je daarbij nog een ongezonde levensstijl hebt.

Maar als je gezond eet. Dus niet je ontbijt niet overslaat. Eet volgens de Schijf van vijf: http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx.

Als je dan je gewoon goed voelt is er niks aan de hand, jou bouw. Maar voel je je er niet goed onder dan kan je daarbij als je eet volgend de schijf van vijf nog voedingsshakes erbij nemen van harbalife die kan je gebruiken om af te vallen maar ook om aan te komen: http://www.herbalife.nl/

Je kan natuurlijk ook altijd terecht bij je eigen huisarts met dit soort vragen.