Hoe krijgt men zichzelf zover om die knop om te zetten naar een gezonder leven?

Ik wil echt heel graag afvallen, maar ik kan al dat snoep nooit en te nimmer nooit laten liggen en, doordat ik altijd zo doodmoe ben, heb ik nou ook niet echt zin, noch t geld om te sporten.

Dit, is nog maar een simpel geval. Op tv zie je heel vaak dat mensen die het vele malen erger hebben, toch op de ene dag zich half dood eten uit wanhoop en de andere dag ineens heel gezond zijn en dit ook blijven. Hoe kan dat?

Er gaat toch meer achter dan 1 nacht slapen? Of duizend keer gezeik tegen je kop krijgen? Of geen last meer hebben van medisch gezeik?

Althans, hier, werkt echt compleet niks. Ik zeg bijvoorbeeld nu: Ik ga morgen gezond doen en houd me aan het dieet van de dietiste. Maar voor het uberhoud vanavond 9 uur is, zit ik alweer snoep te graaien.

Hoe kan iemand toch van de ene dag zo extreem veranderen na zoveel jaar (voor mij al 20)?

Psycholoog, dietiste, dokter...Alle hulp die je als een niet tv gast kan krijgen heb ik al. Maar, het wilt me gewoon niet lukken die knop om te zetten. Terwijl hun, de ene dag bijna ontploffen en de volgende dag, ineens perfect leven:S

War verhaal, maar in 1500 tekens is t lastig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Zo lastig om op te lossen en net als bij een lichamelijke afwijking: Wat is de oorzaak?
Wat is je behoefte en wat onderdruk je door te snoepen of wat probeer je met eten te overschreeuwen? Wat is de echte onderliggende oorzaak en dat is waarschijnlijk niet de behoefte aan calorieën. Heeft iemand er zo al met jou naar gekeken en goed doorgevraagd? Veel wijsheid gewenst want je worstelt er echt mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een goede stap voor jou lijkt mij zorgen dat er geen snoep meer in huis is. Als je daar nou eens mee begint heb je een goed begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet morgen, maar vandaag al beginnen!

Toegevoegd na 5 minuten:
Je stelt het voor jezelf uit, door te zeggen dat je morgen gaat beginnen. Je slaapt dan een dag en dan denk je er weer anders over.

Sta meteen heel positief op, zeg een paar keer ik ga gezond eten. 'ik wil dit'. Je kan het ook!
Je moet alleen echt doorzetten.

Als ik iets wil bereiken stel ik eisen. Ik kan me ergens heel goed aan houden als ik er een soort van spelletje (gevecht) van maak.

Vooral bij sportprestaties wanneer ik bijvoorbeeld aan het hardlopen ben zeg ik tegen mezelf, ''ik ga dit halen, anders vergaat de wereld'' om dan even een extreem voorbeeld te noemen.

Probeer ook meer te slapen, je wordt geestelijk zwakker als je moe bent, waardoor je doorzettingsvermogen afneemt.

Probeer geen snoep in huis te halen. En als iemand anders de boodschappen doet vraag je of hij/zij dat niet meer wilt doen.

Steun van andere is altijd handig maar niet nodig.
Jij wilt dit, en niemand anders kan daar wat aan veranderen.

Houd je aan het dieet en wees sterk!

Veel succes :)

mvg,

Gohan

Toegevoegd na 26 minuten:
Een maag verkleining is ook een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weinig doorzettingsvermogen hebben meestal luie mensen. Niet dat ik je lui wil noemen hoor!
Maar je doorzettingsvermogen kan je makkelijk trainen. Stel niet meteen te hoge eisen aan jezelf. Begin met iets kleins. Dan kan je steeds groter uitpakken. Die mensen op tv, dat ik tv ja. Hun krijgen echt alle professionele hulp die er is. Hoewel die eigelijk niet nodig is als je sterk van geest bent. Maar probeer je voedsel-inname elke dag minder te maken. En dan vast houden! succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik je echt kan aanraden is: Ga op een fitness school!
Daar wordt je niet uitgelachen en gepest.
Neem een buddy, waarmee je samen gaat fitnesse.
Heb jij geen zin om te gaan, dan belt hij aan en sleurt hij je wel mee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TADA: http://fitness.maatopmaat.nl/pagina/tekst/1/start.html Douche kan ook thuis, en een joggingbroek met een t-shirt zit echt heerlijk. Tenzij je in een spijkerbroek wilt fitnesse haha. En zweten? Wattttt?
Iedereen zweet wanneer die zich inspant haha. Daar moet je je dus echt niet voor schamen! Zweten is cool, vooral als je een man bent!
Ik denk dat het té enthausiast is om van de ene dag op de andere ineens compleet om te slaan.. Ik ben van mening dat het beter is om zegmaar "af te bouwen" dus ipv een hele reep chocola wat je gewend bent, een halve te nemen en dan de dag erna een kwart.. En als je dat dan met al het voedsel doet, zul je toch resultaat gaan merken en je zal er niet zwaar onder lijden. Zo'n drastische verandering kost tijd. En motiveer jezelf door een doel vast ste tellen met een GEZONDE beloning er tegenover. Geen belonibg dus als een dag onbeperkt eten wat he wilt want dan ben je weer terug bij af. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor de typfoutjes.. ;)
Het geld dat je uitgeeft aan snoep endergelijken kun je gebruiken voor sport. Sla je twee vliegen in een klap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom een keertje naar mij toe, ik haal je zo over de streep haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook :P
Je kan wel alle hulp krijgen, maar je moet ZELF de knop omzetten; dat kan niet iemand anders doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beginnen is vaak niet zo moeilijk maar volhouden dát is echt moeilijk.
Leg jezelf geen onmogelijke beperkingen op, dat houd je toch niet vol.
Stop met snoepen, maar op zaterdag mag je bv een koekje bij de koffie, of een frietje

En áls je een keer in de 'fout' gaat, denk dan niet gelijk, ik stop ermee want ik kan het toch niet. Na die 'fout' gewoon weer vol goede moed verder gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi probeer ook meer te drinken, geeft je mischien een voller gevoel.altijd een flesje water of cristal clear bij de hand. Zoek een bezigheid waarbij je niet kunt eten. Je moet het echt zelf doen ! Ga een stuk lopen elke dag en of hardlopen. Kost ook mix. En werkt op den duur ook verslavend. Toch beter dan een eet verslaving. En denk aan het idee van wat je allemaal kunt als je slanker bent! Je zult je dan echt geweldig voelen en geen snoep meer nodig hebben. Denk aan hoe je leven er stukken leuker van gaat worden. En je hoeft echt niet alles te laten staan. Gewoon verschrikkelijk eigenwijs zijn!! Succes! Het gaat je lukken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt het tijd dat je wat aan je instelling gaat doen! Kom uit die negatieve spiraal! Dan maar honger gevoel. Of wil je eigenlijk wel? Of zoek je overal excusses voor? Je bereikt alleen dingen in het leven door te doen ! De energie komt dan wel! En tuurlijk is het zwaar! Maar zwaar zijn is nog zwaarder! Succes !