Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt het Calorie Shifting dieet?

Ik lees van alles over de ene dag 2000 calorieen te eten en de andere 1700 en steeds dat af te wisselen? Ik snap er niets van. Wie kan me het principe van Calorie Shifting uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
836
Kimath
12 jaar geleden
ben je alweer op een nieuw dieet overgeschakeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh bedankt he. Ik zoek gewoon informatie op maarja?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bestwerkende dieet is een licht vetbeperkt dieet. Lees Tegenwicht, een heel verhelderend boek over dikte en afvallen: http://www.boekhandelvanrossum.nl/index.php/eten-drinken/item/141-seidellhalberstadt-tegenwicht

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het Calorie Shifting dieet is weer een andere methode om vet te verliezen. Het dieet is in de afgelopen jaren erg populair geworden. Het is gebaseerd op het foppen van je stofwisseling door het eten van verschillende voedselgroepen in een bepaald patroon. Het is in ieder geval gezonder dan een dieet waarbij een bepaalde voedselgroep volledig is uitgesloten zoals bij het Atkins dieet. Alhoewel je geen koolhydraten eet in de ene groep en vet in de andere groep, is het dieet over het algemeen wel gebalanceerd.

Liefhebbers van dit dieet menen dat diëten via calorie shifting, je lichaam gedwongen wordt om meer vet te verbranden dan bij een ‘gewoon dieet’. Maar aan de andere kant zeggen ze ook dat je niet meer dan 1.5 kilo per week aan vet mag verliezen, als je meer afvalt per week verlies je spiermassa. Maar dit dieet heeft zeer zeker voordelen.
De hoeveelheid wat je eet bepaal je zelf, mits het elke keer weer uit één bepaalde voedselgroep is.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dan ook dat je in 1 maaltijd alleen fruit eet en niets anders daarbij? Sommige diëten beweren dat dat verstandig is, terwijl de afwezigheid van vet bij die maaltijd zorgt dat je veel minder van sommige vitamines opneemt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding